Ingen verkar läsa hela texten på blocket
Jag håller på och sälja min gamla mobil på blocket och det har varit många som hört av sig. Jag har skrivit i annonsen vad som är mindre fel med den och att jag inte vill att någon ringer utan mailar eller skickar sms istället.
95% verkar antingen skita i det eller så läser de inte texten. Jag har sedan jag la upp annonsen för två dagar sedan fått över 10 missade samtal, som jag inte ens kan svara på eftersom jag inte alltid har täckning hemma, vilket är anledningen till att jag skrev om det i annonsen. Varför bryr sig inte folk?
Jag har även fått mail liknande det här: "Jag köper, skicka till [adress]. Sen betalar jag." En kille hade tydligen ringt men inte kommit fram och när jag för en gångs skull hade täckning så att jag kunde svara skrek han på mig att "jag ska ju köpa den jag ringde först!" när jag sa att en skulle komma och titta på den. En kille jag pratade med var ett steg från att köpa den, vi hade bestämt om hur den skulle betalas och skickas och allt när jag säkerställde att han fattat att det var fel på en sak med den, vilken han blev chockad över och ifrågasatte varför jag inte sagt det innan! När det står klart och tydligt i annonsen! Sen hörde han inte av sig mer.
Är det bara jag som varit med om allt detta eller är det någon mer? Är jag bara känslig? Snälla säg vad ni tycker!