• Sparven88

När BF blev BF +..

Hej!

Finns kanske en sån här tråd sen innan, men jag tänkte att några kanske vill haka på ändå?

För oss som alltså sett vårt BF - datum komma och gå. Bf + 9 idag. Hur håller ni modet uppe?

Sprid positiva tankar, gnäll, eller bara kom in och säg hej! Helt valfritt! =)

• Svar på tråden När BF blev BF +..
  • Sserena86
    Sparven88 skrev 2015-08-09 10:38:17 följande:

Hej!

Finns kanske en sån här tråd sen innan, men jag tänkte att några kanske vill haka på ändå?

För oss som alltså sett vårt BF - datum komma och gå. Bf + 9 idag. Hur håller ni modet uppe?

Sprid positiva tankar, gnäll, eller bara kom in och säg hej! Helt valfritt! =)

Jag har också gått över tiden :( så himla segt!! Försöker få dagarna att gå genom att hitta på saker med familj och vänner men även om man gör det så går timmarna så himla långsamt. Skulle bara vilja sova bort dagarna så att tiden går lite snabbare...
  • IamtheRose

Bf+8 här idag. Första barnet kom bf+4 så jag har på något sätt räknat med att det skulle bli senast då. Inte minsta lilla känning (utom att jag är svettig, tung, klumpig, irritabel och trött då). Sysselsätter oss var dag men nu är detta inte så roligt längre.

Nåja, idag ska vi försöka plocka blåbär iaf. Vad gör ni andra idag?

• barajag01

Njuuuuuuuuut (försök) av lugnet säger jag! :) Vila och gör något skoj varje dag. Gick själv 16 dagar över tiden

• MittNyaJag

BF+13 här. Så fruktansvärt less på att vänta och inget händer. Vill helst sova bort hela dagarna! På tisdag är det överburenhetskontroll, om det ser bra ut så blir det igångsättning fredag. Så jag har fredag i mitt huvud nu. Vågar inte tro att något ska ske tidigare :P

• Sparven88

Det är som ni säger, varje dag är sååå lång!

Jag försöker också sysselsätta mig, men tanken finns hela tiden där i bakhuvudet att det är segt.

Många har också sagt att man ska passa på att njuta lite, men jag kan inte det. Jag har varit redo att bli mamma i typ 2 veckor nu, och nu vill jag gärna ha min lilla skrutt här!

Men samtidigt som jag känner mig trött över var dag som går, försöker jag att tänka att jag ändå kommer en dag närmre att få hålla bebis i min famn.

• kp82

Hej! Samma här BF+5...förvärkar i ca 1 vecka suck!

• Sserena86

Besvikelsen som uppstår när man vaknar och inser att förlossningen inte startat inatt heller...

• Sparven88

Den är inte nådig den besvikelsen. Jag känner liksom nada, nichts, ingenting! Hade jag bara haft några tecken att hålla fast vid. Visserligen tror jag att slemproppen började släppa i lördags, så förhoppningsvis händer det något iaf. Googlade nyss bf +10 och hamnade hos någon som skrev ett blogginlägg förra sommaren. Hon nämnde delmål. Jag har tidigare använt mig av delmål, men som legat ungefär 2 veckor fram i tiden. Nu, efter att ha läst bloggen, inser jag att det kanske är bättre med delmål som ligger närmre i tiden. Kanske ska jag gå upp nu, och njuta av en kopp kaffe i min ensamhet. För det kan ju faktiskt vara sista gången.. =) *försöker tänka positivt!*

• kp82

Har ni fått gått på extra kontroller eller ultraljud? jag har ett inbokat i veckan, och har ni fått datum för igångsättning efter BF+2 veckor?

Kämpa på allihopa, riktigt drygt men som någon nämnde är väl delmål bra att ha!

• Sparven88

Hur går det för er alla i tråden? Idag blir det besök hos BM, nu vill jag bli igångsatt! Hoppas på att få en tid bokat idag!

• Sserena86

Här går det inte alls... Verkar inte vara något alls på gång där inne :( känns som att bebis aldrig kommer att komma ut! Ska till barnmorskan på fredag, då ska vi boka tid för igångsättning..

• Efter4kommer5

Bf + 8 femte barnet! Blir galen snart!
    41+0 ultraljud idag och bebis hade det utmärkt så det är bara att fortsätta vänta! Bm på måndag..
    Känner absolut inte att en förlossning är nära, förutom att huvudet trycker otroligt neråt.

Hur går det för er? Känner ni nått?

• Tessan29

Hej!

Jag har visserligen inte BF förrän imorgon men väntan är ändå olidlig :)

Hoppas att det är ok att jag hoppar in här med.

• IamtheRose

Igår var vi på förlossningen pga att bebisen inte rörde sig lika mycket (bf+11). Ibga särskilda tecken på ngt på gång utan alla var inställda på igångsättning imorgon.

Kl 20 började småvärkar komma som trappades upp rätt snabbt. Klarade mig hemma till 2-snåret med hjälp av värmekudde och Tens men då värkarna kom så tätt (varannan minut) och snabbt blev mer och mer smärtsamma for vi in. Ytterst intensivt förlossningsarbete med täta värkar. Vid 7 cm sattes epidural men den hann inte ta innan jag var helt öppen och fick börja krysta.

Det tog en timme och det var kanske inte så konstigt för "lillkillen" kom ut och vägde 4,3 kg (ett kg mer än storebrorsan) och med huvudomfång på 38 cm.

Allt som allt hann vi vara på förlossningen 3 timmar innan han kom så det gick verkligen snabbt denna gång. Kunde kliva upp och duscha,äta, kissa med en gång i princip. Nu snusar vi bebi här.

En bra förlossning men blir det fler barn vill jag INTE gå över så länge! Höll på att bli galen de sista dagarna.

• Sparven88

Välkomna Ni som hittat hit :)

Åh så mysigt! Jag vill också snusa bebis nu! Imorgon har jag gått två veckor över tiden.

Den som väntar på något gott...

• MittNyaJag

Var in i tisdags på överburenhetskontroll, allt såg bra ut förutom blodflödet till navelsträngen som inte var helt perfekt, därför sa dom att jag skulle sättas igång, vi blev helt paff och det hade vi absolut inte förväntat oss. Blev igångsatt tisdag kl 10.00. och onsdag natt kl 00.52 tittade vår fina lille kille ut <3 Allt gick bra och det var den häftigaste upplevelsen som jag/vi någonsin upplevt. Nu har vi kommit hem och vi myser för fullt, amningen funkar utmärkt och han är perfekt :)

• kp82
    MittNyaJag skrev 2015-08-14 16:48:21 följande:

Var in i tisdags på överburenhetskontroll, allt såg bra ut förutom blodflödet till navelsträngen som inte var helt perfekt, därför sa dom att jag skulle sättas igång, vi blev helt paff och det hade vi absolut inte förväntat oss. Blev igångsatt tisdag kl 10.00. och onsdag natt kl 00.52 tittade vår fina lille kille ut <3 Allt gick bra och det var den häftigaste upplevelsen som jag/vi någonsin upplevt. Nu har vi kommit hem och vi myser för fullt, amningen funkar utmärkt och han är perfekt :)

Wow! Grattis till Er!!!
  • Efter4kommer5

Min lilla flicka tittade ut bf + 9 med mekkig vatten avgång som start tidigt på morgonen. Härligt att hon äntligen är här! Och hejja er som har förlossningen framför er! ??

• Tessan29

Grattis till er som fått era bebisar. Själv ligger jag vaken och väntar/längtar efter att de där envisa sammandragningarna ska börja göra ont. Tid hos BM imorgon och hoppas på hinnsvepning som kan få igång det hela :)

Svar på tråden När BF blev BF +..