Min 1 månaders bebis är kidnappat
Av socialen. Mycket som står på internet har en vriden sanning. Jag ska nu berätta hela sanningen om varför min bebis blivit omhändertagande.
Min flickvän har dyslexi + adhd och alltid behövt lite extra stöd med lite olika saker. Alltid haft hjälp/kontakt med socialen i sin förra kommun sen hon var ung. Jag pappan har aldrig någonsin haft med socialen att göra. Har hus inkomst mm.
Socialen i vår kommun kontaktade min flickvän för samtal när hon var gravid. Dom kom överens att dom hade en oro och att hon skulle bo på Birka hemmet Göteborg för att utreda om hon är lämplig som mor.
Vi bor 20 mil ifrån utredningshemmet och jag valde självmant att bo med min flickvän för att stötta henne där och få träffa min dotter. Under 4 veckors tid har vi fått mycket bra skrivit om oss. Allt från matning hygien läsa signaler bra förhållande mm. Min tjej har väldigt dåligt tålamod vilket jag också har en oro över. Hon berättade för socialen att hon blivit art en natt och att hon vill ha hjälp så det inte går ut över våra dotter.
Socialen kom då överens med boendet att jag (pappan) ska ha allt huvudansvare och barnet ska bo med mig i enskilt rum på boendet. Vi har nu bott på hemmet i 9 veckor (5 veckor innan bf) och under den tiden har vi blivit psykiskt misshandlade och nedtryckt av 1 specifik person som jobbar på hemmet. Med hot att dom kan omhändertaga barnet om vi inte gör si och så. Jag berättade för en personal för 2 dagar sedan såhär ordagrant.
Hur skulle han må om jag kollade var han bodde gjorde falska anklagelser på honom som batnmisshandlare osv hur hade han mått om han också blivit utredd osv. Det uppfattade hemmet som ett hot fast det var ett exempel. Dagen efter kommer sociale och säger att det har varit hot på hemmet och att vi inte kan bo kvar och att det blir akut omhändertagande. Och det var endast för jag "hotat"
Har inspelat på band där social tanten säger att vi har ingen oro eller utredning på dig m^/$!& sedan tidigare. Vi har bra "betyg" från hemmet. Även barnmorskan är väldigt imponerad av vårat jobb då bebisen var prematur och växt så mycket och så pigg.
Så nu är vi här utan dotter pga att dom tolkade det som ett hot. Vad kan jag göra? Vem kan jag kontakta? Är helt förstörd.