• M A F H H

Abaya/klänning under vintern?

(Mode kändes som helt fel kategori/forum men jaja)

Hej
    Skriver frågan direkt istället för att skriva en lång text:
    Tycker ni att maxiklänningar och abaya funkar som plagg under vintern?

Denna abaya har jag tillexempel:

Om jag då under vintern skulle ha den på mig + en vinterjacka (inte så att det ser jätterörigt ut), skulle det se konstigt ut eller helt okej?
    Med tanke på att man oftast bär klänning och liknande plagg under våren, sommaren och hösten.. så kanske det ser konstigt ut under vintern att gå runt med "klänning"?

Eller tillexempel helt vanliga basic klänningar som går att köpa på cubus/H&M, med en vinterjacka, skulle det se okej ut? Sådana:
    img.tradera.net/medium/873/210510873_36730dfa-0e80-4283-a90b-344f43486dd4.jpg
    (Valde en random bild jag hittade på nätet)

För att göra det kort: Tycker ni att man kan bära en sådan klänning eller en abaya under vintern, eller anser ni att det är plagg som man endast bär under sommar/vår/höst?

Ignorera inte tråden.. har lite panik för jag vet inte vad jag ska ha på mig nu när vintern snart är här. Funderar på att beställa fler abayat så vill veta vad ni tycker. :ss

Tråden handlar INTE om vad ni tycker om abaya rent allmänt, utan vad ni tycker om abaya/klänning under vintern (man har såklart leggings eller liknande under så benen fryser ju inte ihjäl). 
  • Svar på tråden Abaya/klänning under vintern?
  • ummsumaya

Salamo alayki.

Se till att abayan är ogenomskinlig, och såklart inte för tajt, vilket motstrider reglerna för klädkoden, annars så borde du väl kunna ha abayan med jacka?...

"The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • ummsumaya

www.tahara.se har jättefina och ganska billiga bra abayor.. kolla in sidan

"The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • Mantrasina

Självklart har en klänning och kjol även under vintern? Jag har i princip alltid klänning i varierande längder året runt! Ser inget konstigt i det?

• M A F H H
    ummsumaya skrev 2015-08-07 20:49:38 följande:

Salamo alayki.

Se till att abayan är ogenomskinlig, och såklart inte för tajt, vilket motstrider reglerna för klädkoden, annars så borde du väl kunna ha abayan med jacka?...

Alayki alsalam
    Jo jag vet, abayan jag länkade är inte genomskinlig på och inte alls tajt faktiskt. :)
    Klänningarna kan dock vara lite tajta ibland men det är bara att köpa större storlek. 

Det är det jag funderade över lite, om klänning/abaya (vissa ser inte heller skillnaden) kan bäras under vintern utan att folk tycker att det är konstigt. 
    Minns aldrig att jag sett någon bära klänning när det är vinter, utan bara på sommaren, så därför jag undrade.. 

Tack för länken förresten, ska kolla! 
  • Anonym (HFYS)

Hej
    Jag tycker du ska försöka att ha en abaya istället för den klänningen. Det är både vackrare och täcker bättre. Sedan så blir det lättare att klä sig bra under en stor abaya så du inte fryser.
    Den klänningen i din länk är ju jätte fin men inte för att gå ut i. 

Svar på tråden Abaya/klänning under vintern?