• förkrossad mamma

Jag börjar få panik .

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Försäkringskassan har strulat och inte gett mig några pengar På två månader. Så jag har inte kunnat betalat hyran på två månader och riskerar att bli vräkt :( jag har en 2 åring Som bor hos mig. Vad skulle hända om jag skulle bli det? Kan soc ta mitt barn ifrån mig? Vi ska flytta hem till pappan till barnet . Så vi har ju nån stans att bo. Jag har panik just nu över detta. :(

• Svar på tråden Jag börjar få panik .
  • Lena

Kontakta värden och förklara läget. Kontakta socialen och be om hjälp. Det borde du ha gjort för två månader sen dock

• förkrossad mamma

Har kontaktat värden och dom Kunde inget göra :(... och soc har jag försökt med men dom vill inte hjälpa mig . För att jag pluggar. :(

• Lena

Vad är det för pengar du väntar på från FK då? Varför har du inte studiemedel om du pluggar?

• Alexi

Varför kan inte hyresvärden göra något? Har du inga anhöriga att låna av?

• Maddi

Försäkringskassan struntar ju inte bara i de, om du har rätt till pengar därifrån betalar dom ut men dom kan ju ha gjort fel en månad och de ordnar upp sig nästa. Om man nyss har ansökt om pengar kan de däremot ta ett tag innan man får utbetalning, men när man väl är i rullarna får man ju de varje månad.

A kassan kan de ta 3 månader innan man får pengar, som ju alla vet. Kanske kan de vara lika på försäkringskassan med?

Svar på tråden Jag börjar få panik .