Nu får ni ge er!
Nu är jag less på att överallt här på FL läsa att om bioförälder inte gör ditten och datten så är det mitt ansvar som "bonusförälder". Nej det är det inte! Jag har inga skyldigheter gentemot mina bonusbarn. Som förälder ( ja vårdnadshavare då) så har du vissa skyldigheter, du är har försörjningsansvar upp till 21 års ålder ( för gymnasiestudier). Som bonusförälder har du inget sådant ansvar!! Om barnets föräldar inte lär sitt barn simma/cykla/åka skidor/laga mat/läsa/ hålla reda på saker osv så är det inte automatiskt MITT ansvar!! Ja jag KAN göra det om
Jag VILL men det är inte min skyldighet! Jag har ingen skyldighet att hjälpa barnen med läxor, att hitta jobb, att hitta bostad , att ta körkort osv bara för att deras föräldrar inte orkar /vill/ har tid . Man kan inte lägga över allt som föräldrarna inte gör på föräldrarnas ev partner, när ska ni förstå det? När det kommer till bonusbarn så gör jag så lite eller mycket jag vill, resten är upp till deras föräldrar. Jag behandlar dem med respekt precis som alla andra barn jag möter eller känner.
På allvar less på att höra /läsa - ja men om inte föräldrarna orkar/vill/har tid/råd så måste DU göra det, det blev ditt ansvar när du blev tillsammans med barnens förälder. Nej det blev det inte !!!!