• Anonym (Ängeln)

Någon som avbrutit graviditet?

Hej!

Jag vet inte om jag har kommit rätt.. Men skriver i förtvivlad stund om det finns någon som gått igenom samma sak som jag.

Min man och jag fick en fin son 2010. Graviditet och förlossning gick bra. Men efteråt drabbades jag av en förlossningsdepression som var svår att ta sig igenom. Men vi gjorde det.

Det har gått 5 år som vi inte vågat skaffa syskon pga av det svåra som hände efteråt.

Men vi tog modet till oss för några månader sedan och gjorde ett försök. Vi lyckades och var överlyckliga.

Förväntansfulla och glada bokade vi tid för ultraljud i vecka 13 för att få se vårt lilla knyte. Sköterskan tittade lite extra på nackspalten och tyckte att den var lite för bred. 3,5. Vi gjorde ett kubb test och fick analysen presenterad att vi var 1:24 på att vårt barn hade kromosomfel.

Vi gjorde moderkaksprov i måndags och i går ringde läkaren och berättade att vårt barn har ett kromosomfel. Vård värld har rasat. Vi som var så lyckliga att vi äntligen hade vågat bli gravida efter fem år.

Vi har nu beslutat att avbryta vår graviditet och har fått en tid på sjukhuset på måndag. Vi är då i vecka 17.

Är det någon som varit med om samma sak? Hur tar man sig igenom en sån här sak? Vad gör jag med alla tårar..?

Är fullständigt förtvivlad..

• Svar på tråden Någon som avbrutit graviditet?
  • Fru Blacker

Be din BM om samtalsterapi, det finns att tillgå för de som gör abort oavsett orsak. Det är viktigt att du tänker igenom ditt beslut noga, det är ditt beslut att ta. Men framförallt ta hjälp, Den finns där och du har rätt till den.

frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
Svar på tråden Någon som avbrutit graviditet?