• Anonym (Trött)

vad hände med HENNES ansvar ?

Mannens X har jag väldigt svårt för, barnen har jag inga problem med. Men X :et...

De har 4 barn ihop, en har flyttar hemifrån.

De andra har alltid bott varannan vecka. För 3 år sedan flyttade X:ET med sambo till en mindre lägenhet- så då fick 19 åringen inte plats hos dem, hon fick dela rum med sin 10åriga syster. Vad händer - jo hon väljer att bo hos oss på heltid. Men vi bor också för litet , de andra barnen får dela rum för att hon ska kunna ha sitt eget.

För 1 år sen flyttar X:et och hennes sambo isär, hon väljer då att flytta till en 3:a, men OJ då - nu får ju inte 17åriga sonen plats! Hennes lösning- han kan ju bo hos OSS.

Jag säger nej, jag kan inte ha en till vuxen människa här på heltid - vi har inte plats vi heller! Han bor varannan vecka som vanligt men han vill inte vara hos sin mamma och i mina ögon gör hon allt för att få

Iväg honom till oss. Ingen dator, inget internet. Han får inte ett öre till nånting och hon vägrar betala saker som han behöver ( glasögon tex och medicin). Hon åker utomlands med sina två mindre barn men de äldsta får aldrig följa med utan ska då vara hos oss när hon åker.

Jag får anpassa mitt liv efter barnen, både bonusar och våra gemensamma. Jag får avstå resor och nöjen tills jag sparat så att alla barnen som vill kan följa med . Jag får ta av mina sparpengar för att vi ska ha råd att ge barnen det de behöver- varför har inte deras mamma samma skyldigheter?

Jag anser att man bör ta hand om de barn man sätter till världen och att man faktiskt får låta sina egna behov stå tillbaka ibland - men det gäller väl även henne?

• Svar på tråden vad hände med HENNES ansvar ?
  • Anonym (Pappa?)

Vad säger din man? Varför förväntar han sig att du ska spara till hans barns semestrar, anpassa ditt liv efter hans barn osv? Han och mamman är ansvariga -inte du.

• Anonym (Trött)
    Lena skrev 2015-08-04 10:47:13 följande:

Får du underhåll då?

För vem tänkte du? Men nej vi får varken underhåll, barnbidrag eller flerbarnstillägg för mannens barn. De går till henne. Kostnaderna för barnen vill hon inte heller dela - de går till oss ???? kläder, mediciner, telefonräkningar,aktiviteter,busskort etc - hon lägger inte en krona
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Pappa?) skrev 2015-08-04 10:50:13 följande:

Vad säger din man? Varför förväntar han sig att du ska spara till hans barns semestrar, anpassa ditt liv efter hans barn osv? Han och mamman är ansvariga -inte du.

Han säger inget alls, han betalar eftersom hon inte gör det. Men kostnaderna blir ju VÅRA , det är ju vår familj och jag kan ju inte vägra betala för hans barn och bara betala för mina.

Vi kan inte avstå alla aktiviter när bonusarna är här och bara göra saker när de inte är här- det är visserligen billigare men vilken vettig förälder gör så? Men barnens mamma gör så JÄMT- hon gör enbart resor med sina två "nya" barn och aldrig med de äldre. Aldrig . Jag vägrar låta det bli likadant här så då avstår jag hellre tills jag har råd att betala för alla. Det som stör mig är att hon inte behöver avstå nåt utan lägger allt ansvar på oss.
  • Anonym (fralla)

Vill de äldsta följa med utomlands? Hur ofta åker dom och hur gamla är de små barnen?

Du ska inte behöva ta av dina sparpengar till din mans barn, det får han sköta tycker jag.

Hur stort bor ni och hur många barn har ni? Ni kan ju inte fått mindre hem bara för att hon har flyttat till mindre. Ni har ju lika många barn som behöver rum hos er oavsett hur mamman bor!

• Anonym (fralla)
    Anonym (Trött) skrev 2015-08-04 10:59:39 följande:
    Han säger inget alls, han betalar eftersom hon inte gör det. Men kostnaderna blir ju VÅRA , det är ju vår familj och jag kan ju inte vägra betala för hans barn och bara betala för mina.

Vi kan inte avstå alla aktiviter när bonusarna är här och bara göra saker när de inte är här- det är visserligen billigare men vilken vettig förälder gör så? Men barnens mamma gör så JÄMT- hon gör enbart resor med sina två "nya" barn och aldrig med de äldre. Aldrig . Jag vägrar låta det bli likadant här så då avstår jag hellre tills jag har råd att betala för alla. Det som stör mig är att hon inte behöver avstå nåt utan lägger allt ansvar på oss.
    Hon har alltså 4 barn med din man, vem har hon de "nya" barnen med och hur många då?

Hur många barn har ni?
  • Anonym (Trött)
    Lena skrev 2015-08-04 10:53:40 följande:

För 17-åringen såklart

Fast han bor ju fortfarande varannan vecka. Hon tycker han ska bo här men jag har sagt nej. Man flyttar inte till så litet stt man inte har plats för sina barn och låter den andra föräldern lösa det. Hon får bo så att ALLA hennes barn får plats och trivs, inte bara hennes två minsta.

Vi kan inte bo 7 pers på heltid i vårat lilla hus. Jag vägrar .
  • Anonym (Trött)
    Anonym (fralla) skrev 2015-08-04 11:02:59 följande:

Hon har alltså 4 barn med din man, vem har hon de "nya" barnen med och hur många då?

Hur många barn har ni?

Hennes "nya" är med hennes numera X sambo.

Sen har vi två barn gemensamt och jag har en son sen tidigare som bor hos oss på heltid ( tvunget då jag har ensam vårdnad och hans pappa inte har någon kontakt med honom)
  • Anonym (Trött)

[quote=75598622][quote-nick]Anonym (fralla) skrev 2015-08-04 11:01:23 följande:[/quote-nick]

Vill de äldsta följa med utomlands? Hur ofta åker dom och hur gamla är de små barnen?

Du ska inte behöva ta av dina sparpengar till din mans barn, det får han sköta tycker jag.

Hur stort bor ni och hur många barn har ni? Ni kan ju inte fått mindre hem bara för att hon har flyttat till mindre. Ni har ju lika många barn som behöver rum hos er oavsett hur mamman bor!

[/quote

De åker minst en gång per år och de minsta är 8 och 6.

Nej vi har ju lika trångt oavsett hur hon bor men det är skillnad på att tränga ihop sig varannan vecka och tränga ihop sig 24/7. En vuxen människa tar plats. Köket, tv-rummet, duschen, hallen - allt blir trångt. Dessutom har ju redan dottern flyttat hit pga att hon inte hade plats för henne längre. Nu gör hon samma sak igen!

Svar på tråden vad hände med HENNES ansvar ?