• Anonym (Nunnan)

Noll sexlust och det gör ingenting

Jag en kvinna runt 40 år. Jag lever i ett särbo förhållande. På den senaste tiden så har min sexlust försvunnit mer och mer. Jag saknar inte ens sex!!

Jag är så tacksam att jag lever ensam, för annars vet jag att jag skulle bli tvungen att ligga mera med min särbo.

Och jag vet inte vad det tagit åt mig?? Jag brukade gilla sex. Men nu ser jag mera fram emot att bli kliad på ryggen än att ha sex.

90 procent av gångerna som vi har sex, ställer jag upp för husfridens skull!!

Är det flera som är som jag ??

//nunnan

• Svar på tråden Noll sexlust och det gör ingenting
  • Anonym (Nunna2)

Jodå... det finns fler. Jag är dock gift sen några år men har helt tappat bort min sexlust. Har inte ens lust att "göra det med mig själv" längre. Jag som tidigare hade behov av daglig orgasm. Fattar inget och maken fattar inget. Var tog den villiga kåta frun vägen liksom...

• Anonym (Ännu en)

Samma här:/ Kan det vara nåt med hormonerna som gör att det blir så här?

• Anonym (Nunna3)

Här har vi en till. Sex tar alldeles för mycket tid och jag får ärligt talat inte ut nånting av det. Däremot gillar jag fortfarande att tillfredsställa mig själv ibland, men det tar ju bara ett par minuter...

• Anonym (Nunna2)

Vi får bilda en klubb "Ofrivilliga nunnorna" ;):)

• Anonym (hoppas aldrig)

Jag hoppas verkligen inte att jag tappar min sexlust någonsin. Men en undran, hur löser ni det förhållande till er partner om ni har en? Hen har väl inte tappat sin sexlust kan jag tänka.

• Anonym (Nunna2)

Jadu. Jag har sagt till min man att han får gå. Skaffa sig en normal relation. En dag gör han säkert det om min sexlust aldrig kommer igen. Det är klart att man ställer upp för att tillfredsställa honom ibland men det ger oss inget eftersom jag inte njuter och han märker det. Han tar hand om det på eget sätt just nu.

• Anonym (hoppas aldrig)

Efter en krock med den berömda väggen har jag varit väldigt intresserad av det endokrina systemet i den fantastiska kroppen. Tydligen hänger binjurar, sköldkörtel och äggstockar ihop i en triad. Vilket förklarar att min menscykeln blev helt knäpp i samband med utbrändhet/ utmattade binjurar. Några tankar om sådant?

• Anonym (hoppas aldrig)

Efter en krock med den berömda väggen har jag varit väldigt intresserad av det endokrina systemet i den fantastiska kroppen. Tydligen hänger binjurar, sköldkörtel och äggstockar ihop i en triad. Vilket förklarar att min menscykeln blev helt knäpp i samband med utbrändhet/ utmattade binjurar. Några tankar om sådant?

• Anonym (hoppas aldrig)

• Anonym (hoppas aldrig)

Men shit, tre gånger?!! Skräptelefon!

• Anders 386
    Anonym (hoppas aldrig) skrev 2015-08-04 23:46:44 följande:

Jag hoppas verkligen inte att jag tappar min sexlust någonsin. Men en undran, hur löser ni det förhållande till er partner om ni har en? Hen har väl inte tappat sin sexlust kan jag tänka.

Men om man inte har lust så finns det väl heller ingen anledning att sakna lusten? 
    Är man inte törstig så längtar man självklart inte efter nåt att dricka liksom? inget problem!

Men om man har en partner med sexbehov kan det naturligtvis bli skitjobbigt.
  • Linux1003

Det finns alltid förklaringar och bakomliggande faktorer till varför sexlusten försvinner. Även om man inte är törstig och låter bli vattnet så behöver man dricka förr eller senare om man ska överleva. Det är samma princip i ett förhållande.

• Anonym (Nunnan)

Jag vet ju att när han kommer till mig, så vill han ligga. När vi inte setts på ett tag. Bara det gör mig stressad :(

Svar på tråden Noll sexlust och det gör ingenting