Första mötet!!
Hej! Måndag 3/8 kl 11.00 ska jag och min partner på vårat första möte för utredning till ofrivillig barnlöshet. Jag är jättenervös och kan verkligen inte tänka på något annat! Är det någon som kan förklara vad de gör/pratar om?
Hej! Måndag 3/8 kl 11.00 ska jag och min partner på vårat första möte för utredning till ofrivillig barnlöshet. Jag är jättenervös och kan verkligen inte tänka på något annat! Är det någon som kan förklara vad de gör/pratar om?
Det vi gjorde på vårt första möte var att prata om vår hälsa, hur länge vi försökt och lite tankar kring det hela. Vi pratade lite angående min vikt, hur jag såg på saker och ting och vad de ville kolla upp hos oss båda innan vi kunde få svar på saker och ting.
Första mötet så gjorde gynläkaren ett VUL på mig där hon såg fina äggblåsor och äggreserver. Sen tog de blodprov för att kunna jämföra med senare blodprov. Min sambo fick papper om att lämna spermieprov.
Nån vecka senare hade vi båda lämnat prov och fick svar på det.
Trodde inte att vi skulle kunna bli med barn på egen hand men 5 mån efter vi hade fått svar på våra prover var vi med barn, helt själva! :)
Åh va kul att höra! Grattis! Sitter i väntrummet just nu! Är väldigt nervös! Tack för svar!