• nervöstjej96

    Bisolvon att bli gravid?

    Hej!

    Jag är en tjej på 19 år.

    Mitt ex och jag försökte få barn i 1 och ett halvt år. Min nya kille och jag försöker även nu. Vi har försökt hur länge som helst men inget fungerar.. Och barn är verkligen det jag ser är meningen med livet. Även om det är smärtsamt att föda. Gå upp mitt i nätterna. Sämre sexliv. Etc etc..

    Men..!

    Har läst nu i några dagar om att man kan bli med barn med hjälp av bisolvon. Och alla skriver lite olika. Att man ska ha tablett eller flytande form. Man ska börja första dagen på mensen? Inte en aning. Och kan någon förklara för mig vad BIM och det betyder. Googlade men tror Inte jag hamnade rätt...

    Hur gjorde ni och vad är era bästa tips på att bli gravid på? :)

  • Svar på tråden Bisolvon att bli gravid?
  • glittersol

    Har också hört det, dock inte provat själv!

    Hur har ni försökt alltså har ni koll på äl m.m?

    Ett tips är att börja äta folsyra om du inte gör det, viktigt för barnet och att man börjar äta det när man planerar att bli gravid.

    Bim är beräknan icke mens

    Den dagen du ska få din mens men som du inte vill få den på

  • nervöstjej96

    Ja jag tänkte köpa bisolvon imorgon. Jag ska ha min mens den 7e.

    Ja.. Eller äl är väl alltid en vecka efter mensen? Som jag fattat det. Haha

    Går folsyra att köpa på apoteket? Och hur äter man det tex.

    Jaha! Tack :)

  • nervöstjej96

    Hur vi har försökt är väl att bara ha så mycket sex som möjligt. Jag har legat kvar i sängen efter sex med ben och höft mot taket.

  • Pimpinellan

    Bisolvon är en myt. Ingen av alla de tusentals som gör utredningar får sitt sekret kollat ifall det är för tjockt eftersom det inte är en orsak.. De absolut vanligaste orsakerna till infertilitet är ingen/dålig äl och få/dåliga spermier. Bättre göra utredning och få hjälp än hålla på med meningslösa myter på hemmaplan. Tro mig-ingen funkar!
    Folsyra bär tas minst några månader innan man börjar försöka,men börja på en gång ifall du inte gjort det. Det påverkar inte fertiliteten,men minskar risken för fosterskador. Äl infaller ca 14 dagar före mens så vilken cd det är beror på hur långa cykler du har.

  • glittersol
    nervöstjej96 skrev 2015-08-02 17:06:41 följande:

    Ja jag tänkte köpa bisolvon imorgon. Jag ska ha min mens den 7e.

    Ja.. Eller äl är väl alltid en vecka efter mensen? Som jag fattat det. Haha

    Går folsyra att köpa på apoteket? Och hur äter man det tex.

    Jaha! Tack :)


    Jag köpte mina tabletter på Ica, active care kvinna heter dom.

    Köp äl tester eller kolla på dina flytningar, när dom är som rå äggvita så ska man tydligen ha äl
  • nnnnnnnn

    ang. folsyra - finns i vitamintabletter för gravida, det räcker att ta enligt anvisningarna på paketet.
    TÄnk på att börja ta 3 mån före ni försöker, för att fylla på förrådet.

    Och tänk även på att det är en otroligt bra föräldraförsäkring vi har i sverige, OM man jobbat heltid före barnet/barnen kommer. SÅ se till att både du och partnern har arbetat heltid tillräckligt länge för att kunna dra nytta av föräldraledigheten.

  • nnnnnnnn

    och kolla upp hur länge man ska ha jobbat heltid!

    Tror det är 240 dagar dvs ca 8 månader

  • nervöstjej96

    Det kan väl  inte skada att testa iaf och ha lite hopp..?


    Mitt ex och jag gick på utredning hos en barnmorska och skulle se om det var något fel på spermier/ äggen. Men de sa att man måste ha försökt i 2 år innan och när vi kom tillbaka efter 2 år så sa de bara att vi inte försökt tillräckligt isf.


    Men jag har iaf lite hopp om bisolvon eftersom vääldigt många säger att det fungerar.

  • Cyanea

    Jag instämmer med Pimpinellan. Klart du får hoppas om du vill, det är helt och hållet upp till dig. Men den här tråden ligger i ett forum där de flesta har försökt i flera år att bli gravida, och de flesta har testat i princip alla huskurer som finns utan resultat (jag har försökt i tre år). De jag ser som tror att det fungerar blir gravida inom den "normala" ramen, dvs. inom ett år, och då kan graviditeten lika gärna ha berott på ren och skär slump. 

    Eftersom huskurerna inte har vetenskapliga belägg finns det alltid en risk att man faktiskt försvårar en möjlig graviditet ytterligare, istället för att hjälpa. Om du skulle fråga mig vad som faktiskt hjälpte i slutänden, det som jag gjorde annorlunda den här gången jämfört med alla andra 36 månader vi försökt, skulle jag säga min symbol av Fatimas Hand som jag har om halsen varje dag. Det betyder inte att det fungerar bara för att det var något nytt jag gjorde det här försöket. 

    Risken med huskurer m.m. även om de inte är skadliga är ditt eget psykiska mående. De första kurerna man tar inger hopp, vilket skjuts ner omedelbart när mensen kommer varje månad. Man lägger till alltfler kurer eller byter dem, lägger om kosten alltmer och blir "mer perfekt" för varje dag. Ändå kommer mensen. Man invaggar sig själv i tron att man kan påverka fertiliteten mer än man faktiskt kan och med den tron kommer också skulden. 

    Tillslut står du där med ett skuldberg. Andra blir gravida med Bisolvon men inte jag, har jag tagit fel preparat/vid fel tidpunkt/för kort tid? Borde jag utesluta allt som inte är 100% ekologiskt? Skulle det funka om jag slutade med alkohol och kaffe helt? Ska jag prova att sluta med hudkrämer och smink, det kanske minskar fertiliteten? Det är alltid ditt eget fel för att du inte försökt alla metoder du sett och alla tips. Men man kan inte leva så.  

    Tro mig, de flesta av oss här i tråden har åkt på skuldresan, och det är inte säkert att du repar dig från den igen. Ju mer du försöker, ju mer tror du att du faktiskt kan påverka detta och ju mer blir det ditt eget fel att du inte kan och den skulden är tyngre än man orkar bära. 

    I slutändan visade det sig i vårt fall att det inte berodde på mig att jag inte kunde få barn. Det berodde på min make. Snacka om att jag manipulerat min (fungerande) kropp fullständigt i onödan. Vad spelar lösare slem och längre lutealfas för roll om simmarna inte rör sig alls eller inte finns? 

Svar på tråden Bisolvon att bli gravid?