• Anonym (Ledsen och rädd)

    Blödning efter konisering, någon mer?

    Hej!

    Jag känner mig så skärrad efter min konisering jag gjorde i torsdags att jag behöver ventilera med någon som varit med om liknande.

    I torsdags blev jag opererad under narkos för att ta bort cellförändringar på livmodertappen. Operationen gick bra och jag åkte hem några timmar senare utan någon större smärta och en mycket sparsam blödning.

    Jag vilade resten av dagen och även dagen efter gjorde jag inga större ansträngningar. På fredagskvällen innan jag skulle gå och lägga mig gick jag på toaletten för att göra "nummer 2" och känner hur det kommer ut stora klumpar från underlivet. Där efter börjar det forsa blod och även stora klumpar. Ringer in till akut gyn och får komma in direkt.

    Under färden ner till gyn (10min) hinner jag blöda ner hela kläderna och även bilsätet.

    Kommer in och undersöker mig, varpå läkaren verkar bli stressad över att jag blöder så mycket. Dom ger mig en spruta i livmodertappen samt trycker in 2 stora "tamponger" drängta i något medel som ska få blodet att sluta rinna, vilket det gör.

    Jag får åka hem några timmar senare.

    Nu vågar jag liksom inte ens försöka göra nr 2, ska det verkligen "brista" så lätt som det gjorde? Fick inga förklaringar från läkaren mer än "att det blir så ibland"

    Känner mig så ledsen och rädd fortfarande.

    Finns det någon som varit i liknande situation?

  • Svar på tråden Blödning efter konisering, någon mer?
  • Anonym (Ledsen och rädd)

    Puff.. Ingen mer? ????

Svar på tråden Blödning efter konisering, någon mer?