13åring som stjäl
Bonusdottern ,13år, har hopfogar tagit pengar, saker, kläder osv från sina syskon. Igår ville hon ha pengar av sin pappa för att åka till centrum, men fick inga. Sen var hon länge inne på småsyskonens rum och letade bland deras saker villet fick mig stt tro att hon letade efter deras pengar . Så på kvällen och imorse så tittade jag att pengarna fanns kvar ( i ett litet skrin utan lås) . Sen satte jag mig ute i solen. På vägen in möter jag dottern, redo att åka till centrum, men hon fick ju aldrig några pengar.. Jag går in på syskonens rum och kollar i skrinet - pengarna borta , inte alla men alla sedlar. Frågar henne om hon tagit pengarna - hon nekar. Syskonen säger hon var inne på vårat rum jättelänge
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 18:55
Forts... Hon är den enda som varit där, syskonen är 7 år så de har inte tagit pengarna själv på den korta stunden. Hon låser in sig på sitt rum, vägrar komma ut. Både jag och hennes pappa pratar med henne men hon fortsätter neka - säger att syskonen "lekt med pengarna och tappat bort dem" . Fortsätter med att gråta och skrika och kalla mig för elak som skyller på henne. Försöker förklara att det är bättre att hon erkänner än att göra allt värre genom att ljuga - men hon nekar. Hon har tagit saker förut men aldrig erkänt och hennes pappa är inte mycket för konsekvenser , jag vill inte bli den elaka "styvmamman" så jag har försökt hålla mig utanför. Den här gången trodde jag att hon faktiskt skulle erkänna så skulle vi få slut på att saker försvinner ... Men jag hade fel. Frågan är vad gör man? Det är inte ok att hon går o tar saker här hemma ,