brallison skrev 2015-07-31 20:31:25 följande:
Fartty, jag hade inte alls en avsikt att förstöra din tråd - ledsen om det känns så för dig. Jag bara sa min åsikt och egentligen vart jag ville komma är att du ska inte oroa dig - för de flesta kvinnor som försöker att bli gravida så händer det så fort de har släppt taget och lugnat ner sig (även hormoner funkar bättre när man är i harmoni med sig själv).
Jag förstår att du ville säga din åsikt och själv inte vet vad ofrivilligt barnlösa måste gå igenom. Jag respekterar det.
Men, du måste verkligen tänka dig för när du skriver i ett forum/tråd som detta på det viset. När man har svårt för att bli gravid beror detta ofta INTE på hormoner. Det handlar om sjukdomar som förhindrar gradivitet och medicinerna som en varit tvungen att ta i flera månader/år för att ens få ägglossning eller mens, något som är självklart för många andra att man "bara får". Detta gör att vi är många som faktiskt MÅSTE planera och ha sex på speciella dagar för att ens ha en chans att bli gravid.
Jag älskar min sambo otroligt mycket och detta gör vi för att vi älskar varandra. Inte för att ha en bebisfabrik, vi ÄLSKAR faktiskt trots bestämda dagar.
Du kanske kan få barn genom att slappna av och låta det hända, men vi är otroligt många som inte kan göra på det viset. DU måste respektera och vara lite känslig för att vi är många som nästan börjar gråta när människor säger "slappna av så händer det bara!" För vi har försökt i ÅR att slappna av utan att något hänt och MÅSTE planerar och äta mediciner. Snälla respektera det och ge inte andra mer ångest för vi inte funkar som "normala" kvinnor.