• sweshe

14åring(jag) utnyttjad av 23åring?

hej, måste få skriva av mig lite.. snälla döm mig inte.. kan bli långt..

jag har haft appen ''badoo'' i 2månader nu. vet att man ska vara 18år, men det finns en inställning i appen där man ställer in vad man strävar efter; dejta, chatta, träffa nya vänner.
    jag valde ''träffa nya vänner'' så en dag så kommer det upp en snygg kille, jag skriver till han och snabbt är konversationen igång. vi böt nummer och har nu haft kontakt i ca 1 månad. vi började gilla varann så vi böt nakenbilder med varann.. sjukt dumt jag vet så snälla påpeka inte det..
    men hursomhelst, på senaste tiden har han hotat mig. han säger att om jag inte pullar och stönar i telefonen och låter han runka så ska han lägga ut mina bilder. så varje gång när jag sagt nej har han hotat med det och klickat samtalet. efter nån timme ringer jag alltid upp han och försöker vara jätte snäll i telefonen. sen hotar han igen, och igen, o igen, o igen.. ända anledningen till att jag har kontakt med han fortfarande är för att jag är rädd att han ska lägga ut alla bilder om jag blockar han. och en del av mig tycker om han, för vi ha haft kontakt såpass länge och pratar jämt. han har fått mig på bättre humör och säger att om nån gör mig illa så ska han slå ner dom o grejer. det låter elakt men jag dras automatiskt till såna killar som tröstar mig mycket och gör allt för att skydda mig. dagarna jag bara velat sticka en kniv i bröstet har han fått mig att le, hejdlöst. jag kan inte ge upp han men vet inte vad jag ska göra.. 
    han blir liksom en annan person när han hotar... 
    vet ej vad jag ska ta mig till..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 15:38
    tack för allt stöd.. ska boka tid på ungdomsmottagningen och berätta allt, dom har ju tystnadsplikt men om det är något som ska anmälas så gör dom det åt mig.. tror jag..

• Svar på tråden 14åring(jag) utnyttjad av 23åring?
  • Anonym (han gör fel - inte du!)

Först och främst: Du har inte gjort något fel i detta, så känn ingen skuld.

Sedan: Tycker du inte det är lite underligt att han säger att han ska "skydda dig" osv - samtidigt som han själv hotar dig med att lägga ut dina bilder på internet och liknande? Det är ju han som skadar dig ju nu, ingen annan (vad som framgår i trådstarten iaf).

Det han gör är inte okej och du har aldrig någonsin någon skyldighet att göra något (sexuellt/socialt/vadsomhelst) med någon annan när du inte vill. Du har alltid rätt att säga nej - vilket du också gjort i den här situationen men han accepterar inte det och går därmed över dina gränser.

Tycker att du antingen ska anmäla det hela till polisen, spara alla meddelanden där han hotar dig osv samt hans nummer om det är kopplat till hans identitet. Då har du i alla fall bevis om du bestämmer dig för att anmäla.

Hur du ska göra med er "relation"/kontakt (eller vad man kan kalla det) tycker jag du ska förklara för honom att hans beteende inte är okej och att han är gränsöverskridande som inte respekterar dina nej. Han bryr sig uppenbarligen inte om din integritet eller hur du mår med tanke på hans uppförande. Det finns bättre personer som kan trösta dig när du är ledsen.

Hoppas det löser sig för dig, uppdatera gärna om hur det går.

• Anonym (08)

Bryt kontakten NU! Risken är stor att det eskalerar och att han kommer att fortsätta hota dig för att få dig att göra värre och värre saker. Hur vet du att han inte kommer att spela in ert samtal och sen hota med att lägga ut det nånstans eller skicka det till någon som känner igen din röst? Vad kommer han att försöka få dig att göra nästa gång? Jag är ledsen att behöva strö salt i såren när du redan mår dåligt, men att han är trevlig ibland betyder inte att han bryr sig om dig, han är ett svin som bara bryr sig om sig själv. Det finns många bra killar där ute som kan skydda och trösta utan att hota, fortsätt leta så hittar du en sådan till slut! Håll dig borta från en kille som gör så här, detta är en vuxen man som hotar ett barn!! Säg till honom att om han inte lägger av med att hota dig så går du till polisen.

Var stark, du förtjänar bättre än en idiot som han!

• sweshe
    Anonym (08) skrev 2015-07-30 22:52:14 följande:

Bryt kontakten NU! Risken är stor att det eskalerar och att han kommer att fortsätta hota dig för att få dig att göra värre och värre saker. Hur vet du att han inte kommer att spela in ert samtal och sen hota med att lägga ut det nånstans eller skicka det till någon som känner igen din röst? Vad kommer han att försöka få dig att göra nästa gång? Jag är ledsen att behöva strö salt i såren när du redan mår dåligt, men att han är trevlig ibland betyder inte att han bryr sig om dig, han är ett svin som bara bryr sig om sig själv. Det finns många bra killar där ute som kan skydda och trösta utan att hota, fortsätt leta så hittar du en sådan till slut! Håll dig borta från en kille som gör så här, detta är en vuxen man som hotar ett barn!! Säg till honom att om han inte lägger av med att hota dig så går du till polisen.

Var stark, du förtjänar bättre än en idiot som han!

han har redan spelat in exakt allt vi pratat om... men om han lägger ut det så kommer han också få skit för det, för jag har tydligt förklarat gråtandes för han flera gånger när han hotat mig att han är sjuk, pedofil, m.m.... men brukar alltid säga förlåt efter..
  • viseversa

Då säger du att du kommer anmäla honom för hot och trakasserier samt att han som VUXEN sextrackasserar ett BARN! Polisen kommer tycka det är intressant info kan jag lova.

• sweshe
    Anonym (han gör fel - inte du!) skrev 2015-07-30 22:51:37 följande:

Först och främst: Du har inte gjort något fel i detta, så känn ingen skuld.

Sedan: Tycker du inte det är lite underligt att han säger att han ska "skydda dig" osv - samtidigt som han själv hotar dig med att lägga ut dina bilder på internet och liknande? Det är ju han som skadar dig ju nu, ingen annan (vad som framgår i trådstarten iaf).

Det han gör är inte okej och du har aldrig någonsin någon skyldighet att göra något (sexuellt/socialt/vadsomhelst) med någon annan när du inte vill. Du har alltid rätt att säga nej - vilket du också gjort i den här situationen men han accepterar inte det och går därmed över dina gränser.

Tycker att du antingen ska anmäla det hela till polisen, spara alla meddelanden där han hotar dig osv samt hans nummer om det är kopplat till hans identitet. Då har du i alla fall bevis om du bestämmer dig för att anmäla.

Hur du ska göra med er "relation"/kontakt (eller vad man kan kalla det) tycker jag du ska förklara för honom att hans beteende inte är okej och att han är gränsöverskridande som inte respekterar dina nej. Han bryr sig uppenbarligen inte om din integritet eller hur du mår med tanke på hans uppförande. Det finns bättre personer som kan trösta dig när du är ledsen.

Hoppas det löser sig för dig, uppdatera gärna om hur det går.

har som sagt förklarat gråtandes för han att han är sjuk, pedofil, en idiot, lagbrytare, m.m.. men han verkar inte ta mig på allvar när jag ens gråter och brukar istället säga ''jag förlåter dig om jag får runka nu i telefonen'' och jag anser då att det är ingen ide att framföra en sådan konversation där jag på allvar säger nej och innebörden av det när han är som han är. ingen ide att diskutera med han då.. är så rädd att han ska lägga ut allt bara
  • sweshe
    viseversa skrev 2015-07-30 22:56:37 följande:

Då säger du att du kommer anmäla honom för hot och trakasserier samt att han som VUXEN sextrackasserar ett BARN! Polisen kommer tycka det är intressant info kan jag lova.

har hotat med de men han säger då att han kommer publicera allt och skicka till mina vänner..
  • Anonym (h)

Du ska anmäla hoten till polisen och om han sprider ut något kommer straffet bli ännu högre för honom.

• Anonym (08)

Lilla vän, jag tycker så synd om dig som har råkat ut för en sån här hemsk människa!

Tänk på att han genom att publicera något av det han har spelat in så kommer han att avslöja sig själv samtidigt. Det vill han knappast. Jag vågar sätta en rejäl slant på att han inte kommer att göra verklighet av sina hot. Och om han mot förmodan skulle göra det? Det klarar du, du kommer att kunna ta dig igenom det, alla kommer att förstå att det är en skitstövel som har manipulerat och lurat dig. Dessutom är det bättre att det sker nu, när det "bara" är någon nakenbild. Om du går med på att göra mer saker så kommer han att använda det också emot dig. Snälla du, låt honom inte vinna! Blocka honom och bryt all kontakt! Låt inte någon behandla dig på det här sättet! Styrkekramar!

• viseversa
    sweshe skrev 2015-07-30 13:59:50 följande:
    har hotat med de men han säger då att han kommer publicera allt och skicka till mina vänner..
    Ja men då finns det ju fler bevis på vad han som vuxen gör mot ett barn. Jag lovar polisen kommer inte vara nådig. Det han gör är olagligt på många sett.
  • viseversa

Ts. Våga anmäla detta. Du har inget att oroa dig för. Som någon ska så är han extremt korkad om han gör det han hotat med. Eftersom det innebär att han själv avslöjar sig själv ännu mer. Eftersom du är ett barn enligt lagen så kan dessa bilder klassas som barnporr och han åker dit som satan. Gå till polisen i morgon. Spara ALLA sms,mail,mm mm mm som bebisar vad han sysslar med. Ge ut hans nummer till polisen. Även namn om du har det. Låt inte aset komma undan med detta. Han är ett äckel och nej du ska INTE ha fortsatt kontakt med honom.

• Anonym (D)

Snälla tjejen, gå och prata med polisen innan det går ännu längre, de kommer hjälpa dig med honom.

Svar på tråden 14åring(jag) utnyttjad av 23åring?