• RuggUgglan

Min kille tar massa krediter i smyg!!

Behöver tips och råd och även skriva av mig lite.

Har varit tillsammans med min kille nu i snart 3 år och under de 3 åren har min kille tagit på sig flera små och stora kreditlån i smyg.

Själv är jag väldigt företagsam av mig och har en väldigt bra ekonomi för min ålder och jobbar hårt för att få det jag vill ha.

Har en son sen innan på 4 år och min kille är superbra på alla sätt och vis förutom att han undanhåller massa lån som han tar på sig hela tiden.

I början av året fick jag nog och köpte mig ett hus och flyttade ifrån honom men vi bestämde oss efter 3 månader att försöka igen.

Igår fick jag reda på att under de 3 månaderna har han spenderat 180.000 (lånade pengar) som han inte ens vet vad som gått till, förutom 40.000 som han lagt på bil, soffa och tv fick även reda på kreditlån som han tagit förra året i smyg.

Känner att all min tillit är borta och vet inte om jag orkar mer men samtidigt har min son växt upp med honom och han är en jättebra extrapappa och jag vill inte träffa ytterligare en fadersgestalt.

Känner mig helt tom och vet inte vad jag ska göra.

För mig är det ett sjukligt beteende och jag vet inte om jag någonsin kan lita på honom.

• Svar på tråden Min kille tar massa krediter i smyg!!
  • Gizmo

Du kan inte fortsätta att vara tillsammans med din kille för din sons skull. 

Har ni gemensam ekonomi?

Nej, det bästa är nog att bryta upp, ett förhållande utan tillit är inte hållbart i längden. Det är bättre att göra slut nu, än om ytterligare 3 år.

• RuggUgglan

Är inte bara tillsammans med honom pga det. Han är en jättebra pojkvän förutom hans lögner ekonomisk och vi har väldigt roligt tillsammans sen älskar jag ju honom givetvis.

Nej vi har delad ekonomi.

Han betalar 3500kr i hyra till mig och då står jag för hus, möbler, husvagn och familjebil.

Men det tär ganska mycket på mig eftersom jag får jobba ganska hårt för att få ihop till allt.

• RuggUgglan

Håller med om att det är bättre att det tar slut nu än om 3år.

Jag har såklart förhoppning om att han kommer till insikt nångång.

Vet inte hur många gånger vi har suttit framför lyxfälla förbryllade över hur människor funkar och sen visar det sig att han är precis likadan, det är skrämmande.

Drömmen om att köpa ett större hus om några år är ju helt förstört och även min dröm om fler barn.

• Frontline

Vad tvekar du om, knalla vidare så här kan du inte ha det...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (blir aldrig bättre)

Risken att det aldrig blir bättre är överhängande. 180 000 kr är fortfarande lösbart men när det är 1 180 000.... Han kanske tar lån i ditt namn. Blir desperat. Gömmer räkningarna. Hua!

Nä, gå vidare innan ditt och sonens liv blir påverkat.

(Jag är själv en väldigt ordentlig människa när det gäller pengar men fattade inte hur lätt det kan vandra iväg ibland. När jag blev arbetslös fortsatte jag att använda mitt vanliga kreditkort. Helt plötsligt hade jag en skuld på 50 000. Tufft läge men blev bra rädd hur lätt det är att tappa kontrollen.)

Svar på tråden Min kille tar massa krediter i smyg!!