Regelbundna sammandragningar konstant
Undrar om någon annan varit med om att ha regelbundna täta kraftiga sammandragningar dygnet runt i flera veckor?
Har sen v29 haft sammandragningar var 2-3 min som slår i taket på CTG-kurvorna dygnet runt med få avbrott. Varit inlagd 4 vändor då även livmodertappen varit påverkad (nu i v35 nere på 8mm och helt mjuk). Första gången så trodde de det berodde på UVI men sen har det fortsatt trots negativa odlingar efter genomgången antibiotikabehandling. Jag får allvarliga livmoderkramper av Brikanyl så därför får jag ej det mer. Har fått Tractociledropp 2 gånger som stoppat upp men sen har sammandragningarna kommit igång igen 2-3 dagar senare. Fått kortisonsprutor för att bebisarnas (tvillingar) lungor ska mogna men nu när jag passerat 34 veckor så stoppar de ju inte en eventuell förlossning mer. Men jag undrar hur länge till detta kan pågå. Är mentalt och fysiskt slutkörd efter 6 veckor utan vila. Ska sägas att mina sammandragningar inte påverkas varken av aktivitet eller vila, de går inte över om jag byter position, tar alvedon eller varma bad. Med jämna mellanrum får jag väldigt smärtsamma sammandragningar som bäst kan liknas vid riktiga värkar i tidigt förlossningsskede.
Någon annan med liknande erfarenhet som kan berätta hur det går/gått?