• moncan60

Besöksförbud

Hej. Tänkte höra lite om besöksförbud mot tre bonusbarn. det var min man som kom med iden, Hans tre barn har terroriserat oss sen feb 2014, hotfulla sms, trakasserier på facebook o mycket mer, nu vill han ha ett slut på detta..... men frågan är hur det ska gå till !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-27 19:10
    Glömde att skriva ålder på "barnen " 24,27 och 31 år gamla.

• Svar på tråden Besöksförbud
  • Birgitta02

Första steget är polisanmälan.

• lilly

Kontaktförbud innebär ett förbud att kontakta eller besöka en person om det finns en risk för att personen i fråga kan skadas av att ha någon i närheten av sig. Denna skada kan vara att man utsätts för brott eller allvarliga trakasserier. För att meddela ett sådant kontaktförbud måste skälen för att ni ska slippa dessa trakasserier väga tyngre än barnens rätt att kunna kontakta sin far.  Kontakta åklagare, som har till uppgift att pröva sådana fall.

• Vickan I

Numera heter det kontaktförbud. Det är svårt att få igenom ett kontaktförbud. Börja med att göra en polisanmälan gällande brotten ni anser er bli utsatta för. Låter som ofredanden och olaga hot. I samband med detta uppger ni att ni vill ansöka om kontaktförbud. Spara och ta med all bevisning ni har i form av sms, ev inspelningar etc. Det är sedan en åklagare som beslutar efter förhör med inblandade parter (er och hans barn) hos polisen om kontaktförbud ska utfärdas eller ej. Men som sagt ska det till en hel del. Riktigt grova hot eller ofredande i mkt stor mängd.

• Pimpinellan

Förutom ovanstående råd: byt till hemliga telefonnummer och blocka personerna på F.B!

• moncan60

Har sagt upp alla sk "vänner" på facebook.... allt är så jobbigt, har aldrig velat hans barn något illa. har själv 4 barn födda 78,84,90 och 93. har ingen kontakt med dom två äldsta, men mina barn accepterar och är govänner med min man. allt har hänt på ett och ett halvt år....men ändå har det blivit problem. dwet är en lång historia på kort tid.

Svar på tråden Besöksförbud