Trippelmamma76 skrev 2015-07-27 12:19:02 följande:
Naivt att tro att "visa världen" för en ettåring innebär resa till Chile... (Ej ts)
För lång flygresa för ett så litet barn är min åsikt. Plågsamt för barnet och medpassagerare. Kolla även temperatur, säkerhet och tillgång till sjukvård innan ni åker i alla fall. Visst har de barn även där, men de föräldrarna anpassar sig efter hur det är att leva med barn där. Därmed inte sagt att det absolut inte skulle funka, men jag tror inte det går smärtfritt...
Jag menade att en resa kan ge fler vilket kunde innebära att man visar världen... Visst är det en lång resa men varför skulle de inte klara av det? Det handlar om föräldrarnas inställning. Jag skulle vilja påstå att det naivt att förutsätta att det är "sämre" utomlands. Det bidrar bara till fördomar. Det som är annorlunda är inte sämre. De flesta reser väl ändå för att just få uppleva något annat!
TS - läs lite om flygresor med småbarn (alltså tips och trix) så ska du se att massvis med människor reser över hela världen med barn. Vi åkte till USA med vår son när han var 10 veckor, inga problem överhuvudtaget. Vi planerar en långweekend till någon storstad i europa till hösten då han är drygt 8 månader.