• Olivmamman86

Varma bröst normalt?

Tänkte bara höra om det är någon mer som har varma bröst eller som vet om det är normalt?

Är i vecka 32 och huden på brösten känns liksom het jämfört med resten av kroppen som känns sval. Minns inte att det var så första graviditeten. Kommer dock lite mjölk om jag trycker på dem.

• Svar på tråden Varma bröst normalt?
  • Olivmamman86

De känns alltid varmare än övrig hud. Kan de ha något med mjölkproduktionen att göra?

Tines skrev 2015-07-26 23:33:45 följande:

Är dom heta hela tiden eller bara ibland?

• Agentkia

Det kan väl bero på att du har ytligare blodkärl på brösten än övrig hud. Man blir ju bra mkt ådrigare på brösten som gravid och ammande än annars.

• Lisan1986

Hej!

Jag hade också varma bröst ett tag men nu har det lagt sig! Riktigt heta ibland & spände,tror det helt enkelt har med mjölkproduktionen att göra. Har haft samma känsla när jag fött tidigare & har ammat! :)

• Olivmamman86
    Lisan1986 skrev 2015-07-27 10:10:17 följande:

Hej!

Jag hade också varma bröst ett tag men nu har det lagt sig! Riktigt heta ibland & spände,tror det helt enkelt har med mjölkproduktionen att göra. Har haft samma känsla när jag fött tidigare & har ammat! :)

Ja antar det. Tänkte bara så det inte var tecken på tex inflammation eller att mjölken "måste ut" som jag upplevde sist jag ammade. Men hittade det även som tidiga gravidtecken så borde nog ha något med hormoner/mjölkproduktion att göra! Härligt att ha ett bärbart element iaf:)
  • Lisan1986

Ja man blir ju lite orolig,hade inte haft det förr som gravid heller..

Men detta är min första flicka & symptomerna har varit helt annorlunda! :)

Kan hoppas på att det betyder att man kommer ha mycket mat till de små liven,kanske lite extra varm! ;)

Svar på tråden Varma bröst normalt?