• Ostbulle

Aktiviteter / sport

Vad går era 3-4åringar på för aktiviteter?

• Svar på tråden Aktiviteter / sport
  • mammalovis

Inga alls. De har förskola fram till ca 16.30 under terminerna och sedan föredrar vi att gå hem (en km) tar uppåt 45 minuter om båda går hela vägen. Sedan blir det ändå inte mycket tid mellan middagen och kvällsrutinerna vid läggning. 

• fluu

Dottern ska börja på dans när hon blir fyra.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sockervaddspinnen

Min son går på fäktning. Han fyller snart fem år.

• Sockervaddspinnen

Fäktningen är på lördagsförmiddagar.

På vardagarna går han på förskola. Han går både dit och hem, enkel sträcka på cirka 2,5 km. Så en halvmil om dagen, om det nu räknas?

• Alexi

Våra barn har vid precis 4 år testat gymnastik men båda har varit för små för att vara utan oss har det visat sig så sen har vi väntat något år med att testa något igen. Vår yngsta blir fem i höst och ska få gå skidskola och simskola kommande vinter och vår.

• Mrs Green

Teaterlek började min dotter med innan hon fyllde 4, och det är forfarande hennes favoritsysselsättning nu när hon är 10 :)

• Harmagedon

Mina har varit/är för omogna för att orka ordnade aktiviteter utöver förskolan vid den åldern. De har långa dagar och trivs egentligen bäst med att få vara kreativa för sig själva så jag har inte velat norpa av deras fritid.

• En blå giraff

Min 4-åring ska börja gå simskola "Baddaren" nu en gång/vecka höstterminen. För övrigt har han inga aktiviteter alls. Ser ingen anledning till det ännu. Han går ju på förskola 4-5 dagar/vecka också. Kanske skillnad om barnet är hemma heltid, då kan det väl vara bra med någon ytterligare aktivitet.

• Natulcien

Vi har en son som blir 5 år i höst och han har ännu inte börjat på någon aktivitet. Vi ser ingen poäng med det ännu, och han har inte efterfrågat det heller.
    Han går på förskola fyra dagar i veckan och resten av tiden har han fullt upp med sitt lego, utelekar, rita och leka med kompisar. Glad

• pigglet

Beror på hur mycket de går på förskola också. Våra har gått bara 15 timmar/vecka, så då orkar/hinner man ju med aktiviteter på ett annat sätt än om man är på förskolan hela dagen.

Vid 4 har de gått simskola. Sedan har de fått prova lite av varje, gymnastik och dans är väl det de gjort som 5-åringar.

Svar på tråden Aktiviteter / sport