• saris78

Vilken vagn till 4-åring?

Jag behöver en enkel liten sulky till min dotter snart blir fyra år. Vagnen kommer enbart användas av farmor och den måste vara enkel att fälla ihop och lätt att köra eftersom farmor har lite problem med rygg och händer. Min flicka går mycket men ibland är det skönt att vila lite om promenaden blir lång.

Vilken rekommenderar ni? Min dotter är liten till växten,ca 97cm lång och väger 14kg.

• Svar på tråden Vilken vagn till 4-åring?
  • Ego Lovers

Brio spin är en väldigt enkel sulky. Har din svärmor problem med rygg rekommenderar jag Swiffelhjul för då slipper man häva vagnen när man ska svänga. Kolla på blocket. Emmaljunga har scooter med Swiffelhjul. Båda är stadiga vagnar till bra pris. Spin har utgått från brios sortiment men finns ofta på blocket

• Sockervaddspinnen

En där man inte behöver lyfta i- och ur barnet. En som lätt fälls ihop och som inte tar någon plats. En som är enkel att köra och som ger möjlighet att hänga väskan och matkassen på. Allt till ett bra pris?

Här är den optimala vagnen:

barnbutiken.com/swe/fiddler-figaro-med-plasthandtag.html

• MeandHim

Babyjogger city mini gt.
    Kan användas hur länge som helst o fälls ihop på två SEK. Kostar dock en slant men den är amazing! Googla :)

• Ego Lovers
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-26 22:25:19 följande:

En där man inte behöver lyfta i- och ur barnet. En som lätt fälls ihop och som inte tar någon plats. En som är enkel att köra och som ger möjlighet att hänga väskan och matkassen på. Allt till ett bra pris?

Här är den optimala vagnen:

barnbutiken.com/swe/fiddler-figaro-med-plasthandtag.html

Det där är ingen vagn för nån med ont i ryggen.
  • Sockervaddspinnen
    Ego Lovers skrev 2015-07-27 00:23:37 följande:

Det där är ingen vagn för nån med ont i ryggen.

Jag har själv ryggvärk och den där vagnen är väldigt skonsam att köra.
  • saris78

Jag har haft en Brio Spin men jag tyckte att den var besvärlig att fälla ihop.

Jag har en Babyjogger city mini hemma men får själv ont i handlederna efter att ha kört den ett tag. Kommer inte köpa GT utan den nya vagnen skulle bli en riktigt billig sak.

Jag är inte så förtjust i vagnar med dubbelhjul fram så de går bort. Vill dessutom helst ha en vagn utan båge fram,dottern ska själv kunna klättra i och ur vagnen.

Ja det är inte en helt lätt match det här.

• Sockervaddspinnen
    saris78 skrev 2015-07-27 08:53:29 följande:

Jag har haft en Brio Spin men jag tyckte att den var besvärlig att fälla ihop.

Jag har en Babyjogger city mini hemma men får själv ont i handlederna efter att ha kört den ett tag. Kommer inte köpa GT utan den nya vagnen skulle bli en riktigt billig sak.

Jag är inte så förtjust i vagnar med dubbelhjul fram så de går bort. Vill dessutom helst ha en vagn utan båge fram,dottern ska själv kunna klättra i och ur vagnen.

Ja det är inte en helt lätt match det här.

Den jag tipsade om är riktigt bra.
  • Alexi

Vi har en babyjogger city mini som någon annan tipsade om. Vår fyraåring sitter sällan i den men vi vill ibland ha med vagn för att lägga grejor i osv. Den är oerhört lätt att fälla ihop och lätt att köra.

Svar på tråden Vilken vagn till 4-åring?