• Lillania

Inbillar jag mig?

Jag är gravid i vecka 38+4. Jag har haft en helt normal graviditet och Bebis är helt "klar". Av olika skäl fick jag en hinnsvepning i fredags, BM konstaterade då att jag hade 2 cm kvar av livmodertappen och att jag öppnat mig en del.

Ca en timme senare började jag blöda, så pass att jag blödde genom jeansen. Jag fick också en molande värk i både mage och ryggslut.

Vi åkte in på kontroll men allt såg bra ut.

På lördagen, igår "stannade" allt av. Men på morgonen är jag rätt säker på att slemproppen gick. I övrigt kände jag inte jättemycket igår. Lite rosa flytningar under dagen bara.

Idag har jag däremot haft rejäl molvärk i ryggslutet och även i nedre delen av magen där det ibland hugget till också. Jag har haft sammandragningar hela dagen.

Vad tror ni? Är det på gång? Eller är det bara "falsklarm"?

Jag har känt Bebis idag men inte så intensivt som tidigare, det är på något sätt lugnare, mjukare rörelser.

Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Inbillar jag mig?
  • Lillania

Kanske ska tillägga också att det känns som att det trycker på nedåt. Jag känner mig kissnödig hela tiden, även när jag inte behöver gå. Framförallt i samband med sammandragningarna.

Bebis har varit fixerad sedan några veckor tillbaka.

• corran

Är nog på g, men kan ta några dagar ändå..
    Håller tummarna att det drar igång snart :)

• Lillania

Tack Corran.

Ja, jag hoppas verkligen. Man blir ju nästan som "hypokondrisk". Man hoppas att varje liten grej är ett tecken på att det är på gång. Men det är ju så svårt att veta när man aldrig varit med om det tidigare.

• corran
    Lillania skrev 2015-07-26 18:42:16 följande:

Tack Corran.

Ja, jag hoppas verkligen. Man blir ju nästan som "hypokondrisk". Man hoppas att varje liten grej är ett tecken på att det är på gång. Men det är ju så svårt att veta när man aldrig varit med om det tidigare.

Ja man längtar ju så mycket :)
  • Lillania

Ja, längtan är helt enorm. Man undrar ju hur länge man kan gå med tydliga förvärkar utan att det händer nåt.

• corran
    Lillania skrev 2015-07-27 14:32:47 följande:

Ja, längtan är helt enorm. Man undrar ju hur länge man kan gå med tydliga förvärkar utan att det händer nåt.

Är ju så olika för alla, för vissa drar de igång direkt utan förkänningar och andra får gå med förvärkar i veckor..
    Man får hoppas bara och försöka stå ut :) Tillslut kommer bebis iaf!
  • Flisan79

Man kan ju alltid hoppas men tyvärr så kan det stanna av och slemproppen kan lossna veckor i förväg. Har du otur så blir det pinvärkar/förvärkar i dagar (tom veckor)

Sorry för negativitet. Hoppas såklart det kommer igång.

• Lillania

Har fått tid för en ny hinnsvepning på torsdag :) Känns fantastiskt, bara att hålla tummarna för att det är det som behövs för att locka ut Liten.

• Anonym (V39)

Fick också en hinnsvepning igår i 38+5 då jag blödit lite och var öppen 2-3 cm.. Nu går jag bara och letar tecken och har sammandragningar och lite ont i ländryggen. Detta är mitt tredje barn och mina andra kom i 39+2 och 39+6.

• Lillania

Då var hinnsvepning 2.0 genomförd, för ca en timme sedan. BM hade lite svårt att nå först men sedan kom hon in, "fick ett bra grepp" sa hon och hon kände tom på Bebis huvud. En del av livmodertappen fanns fortfarande kvar men den var mjuk och lät att "skjuta undan"(?) Så nu är det bara att hålla tummarna igen. Är i vecka 39+1.

Tog en promenad hem och känner hur det hugger i underlivet och det molar i ryggslutet. Men det gjorde det förra gången också så det behöver inte betyda något. När mannen kommer hen från jobbet får han ge mig en färdknäpp ;) sen är det bara att vänta...

Svar på tråden Inbillar jag mig?