• Thiornia91

Förvärkar??

Hej jag är gravid i 34e veckan 33+2 och har i flera dagar haft onda tryck neråt och ont fram och tillbaka. Varit inne på sjukhuset I vecka 27 för att min livmodertapp är förkortad. Och min slempropp har under en och en halv vecka släppt lite I taget. Men igår kunde jag knappt sova för att jag vaknade upp med ond rygg och små värkar. Och under dagen har det gjort ont när jag rör på mig. Men nu har jag värkar som håller I sig i nästan 10 min. Och dom kommer även om jag bara ligger ner. Med min första son hade jag bara ont I ryggen tills jag var 6 cm öppen. Och har för mig att förvärkar ska gå över. Inte hålla i sig så länge. Någon som haft samma problem eller som vet on det är riktiga värkar. Så tidigt nu så vill inte att han kommer ut än. Orolig.

• Svar på tråden Förvärkar??
  • niinnii87

Har nog inget bra svar att ge dig. Jag tror man får gå lite på magkänslan. Du kan ju alltid ringa till sjukhuset å höra va dom tycker.
    Men dom kommer antagligen råda dig att ta två alvedon å ett varmt bad.

Jag har själv senaste veckan haft mkt förvärkar i form av att under en sammandragning att det gör ont ut i ryggen, i ljumskarna, mensvärk längst ner i magen å ut i ryggen å hela magen blir spänd. Å då i viloläge i soffan.. Men jag tror inte att det är någon fara, utan bara kroppens sätt att förbereda sig..
    Man känner ju detta tydligare när man fött barn innan..
    Vissa stunder får jag för mig att det kanske är bäst att ringa in å höra va dom säger på sjukhuset, men så lugnar jag mig själv med att det förmodligen Inter nån fara.
    Men skulle min slempropp släppa nu skulle jag däremot bli orolig. Då båda mina tidigare förlossningar startat med slemproppen. Ca 24 timmar efter dom släppt så har bebisarna vart ute. Men det där är ju så individuellt..

Men är du orolig, testa två alvedon å ett bad innan du ringer in. Så har du iaf testat det dom ändå kommer be dig att testa.

Lycka till, håller tummarna för att din bebis vill stanna ett tag till därinne :)

• Thiornia91

Har tagit mig alvedon nu. Och ja jag brukar bada det hjälper nästan alltid. Blev mest orolig eftersom jag haft kort livmodertapp så har en stor risk för primatur födsel. Men tack för svaret. Alla graviditeter är så olika, denna är inget som med min första. Ska invänta nu och se vad som händer. Tack för svaret :)

• niinnii87
    Thiornia91 skrev 2015-07-26 01:09:44 följande:

Har tagit mig alvedon nu. Och ja jag brukar bada det hjälper nästan alltid. Blev mest orolig eftersom jag haft kort livmodertapp så har en stor risk för primatur födsel. Men tack för svaret. Alla graviditeter är så olika, denna är inget som med min första. Ska invänta nu och se vad som händer. Tack för svaret :)

Förstår din oro.. Men ring in om du inte känner lugn. Kanske kan vara bra att kolla upp tappen igen om inte förvärkarna ger med sig nått.
    Hoppas det lugnar sig så du kan få sova inatt.
Svar på tråden Förvärkar??