• Nidingbane

Varför misslyckas de intellektuella tankesmedjorna med att påverka opinionen ang. SD framgångar?

Varför misslyckas de intellektuella tankesmedjorna med att påverka opinionen ang. t ex SD och dess hjärtefråga om dagens flyktingar. Om de intellektuella tankesmedjorna verkligen nu hade haft den makt som det sägs ha om opinionen, så borde ju t ex inte SD framgångar varit så stora? Eller hur fungerar det?

Känner mig beskymrad över detta.
  • Svar på tråden Varför misslyckas de intellektuella tankesmedjorna med att påverka opinionen ang. SD framgångar?
  • Dr Nail

Det fungerar på det sättet att idioterna vägrar att fatta att SD är ett MISSNÖJESPARTI. Du kan inte smutskasta och mobba ihjäl ett missnöjesparti. Eller, du kan och det är en klockren strategi...om du vill få dem att växa :) Fortsätt att bekämpa eld ned bensin, säger jag bara, men det enda som kan skada SD nu är att de blir MAINSTREAM. Ursäkta min rant.

• Klotjohan

Ett antiintellektuellt parti som SD kommer aldrig bry sig om vad intellektuella tycker om dom. Skulle några analysera SD´s argument och smula sönder deras påståenden totalt så skulle ändå reaktion bli -se där ännu ett exempel på att PK-eliten förtrycker oss! 

• puss

Det fungerar som så, vilket inte dumskallar vet, att besluten är känslomässigt förankrade. På detta biter fällan logik och förnuft.
    Det visste inte du. Det visste jag.

Ops.

• enånittitre

Folk börjar se konsekvenserna med den förda politiken. Ett vanligt nyhetsinslag idag brukar se ut följande:
    1. Handgranater i Malmö.
    2. Skottlossning i Gbg.
    3. Äldre som vanvårdas
    4. Ensamkommande män som måste få ett dyrt boende.

Trots alla "intellektuella" proffstyckare kommer SD fortsätta växa. Det enda som kan stoppa SDs tillväxt är om de övriga partierna lägger om kursen mot en Sverigevänlig politik!

Svar på tråden Varför misslyckas de intellektuella tankesmedjorna med att påverka opinionen ang. SD framgångar?