• Anonym (Uttorkad)

Campylobacter/magsjuk VAD? Galen!

Har haft magsjuka i en vecka imorgon.

Kräkts, buksmärtor, illamående och en massa diarre. Har haft vattentunna stora diarréer upp till 12ggr/dag.

Varit hos läkaren igår, lämnat avföringsprov. De tror på en bakterie. Nu har jag fortfarande diarré, men inte lika frekventa. Kanske 2-3 ggr/ dag.

De slutar aldrig känns det som!

Äter skonkost,men är helt uttorkad, hålögd, blek och minus 4 kg på vågen.

Nån med erfarenhet av campylobacter som känner igen detta? Får inte provsvaren förrens tisdag. Vad gjorde ni för att må bra?

• Svar på tråden Campylobacter/magsjuk VAD? Galen!
  • Mother of 4

Jag har haft det, blev smittad på malligs av kyckling på kinarestaurang.

Kräktes aldrig men fick enorma diareer och feber. Var som vatten som rann. Blev inlagd med dropp 3-4 dagar.

• Anonym (Uttorkad)
    Mother of 4 skrev 2015-07-25 21:14:03 följande:

Sänkan var hög.

Tack för svar!

Min sänka var låg, lite eller ingen feber.

Har också rinnande vatten, känns som jag kissar när jag skiter (sorry).
  • Anonym (Uttorkad)
    Anonym (Oj) skrev 2015-07-25 21:16:50 följande:

Krya på dig!!

Tack!!
  • Mother of 4

Du kanske ska vänta med mat och bara dricka mycket vätskeersättning en dag och se om magen lugnar ner sig.

Man kan göra egen vätskeersättning om du inte har hemma, Googla så hittar du recept

Krya på dig

• Anonym (nn)

Kan vara Salmonella också eller annan tarmbakterie. Att diarréerna minskat är jättebra! Fokusera på vätskan, drick inte bara vatten, utan vätskeersättning är a och o! Drick också blåbärssoppa och annat som ger både vätska och kalorier. Inga light-drycker. Skonkost är också bra om du får i dig det, men ät inte mat på bekostnad av vätska. Räkna med att du kommer att känna dig svag ganska länge, det tar tid att återhämta sig från en sådan pärs. Tarmen kan också vara lös och orolig ett bra tag även om bakterien är borta.

• Anonym (nn)

Med tanke på att du kräkts så kan det vara virusorsakat också, t ex rotavirus. Även den s k vinterkräksjukan går på sommaren nuförtiden. Vätska är hursomhelst det viktigaste för att kompensera det du förlorar!

• Anonym (Uttorkad)
    Anonym (nn) skrev 2015-07-25 22:10:18 följande:

Med tanke på att du kräkts så kan det vara virusorsakat också, t ex rotavirus. Även den s k vinterkräksjukan går på sommaren nuförtiden. Vätska är hursomhelst det viktigaste för att kompensera det du förlorar!

Tror inte alls på virus då jag har råkat dela toalett med 7 andra och ingen annan har fått några som helst symtom vilket ändå kam betyda att bakterien bara finns i min tarm.

Försöker dricka men det är svårt!
  • Anonym (Uttorkad)
    Mother of 4 skrev 2015-07-25 21:26:41 följande:

Du kanske ska vänta med mat och bara dricka mycket vätskeersättning en dag och se om magen lugnar ner sig.

Man kan göra egen vätskeersättning om du inte har hemma, Googla så hittar du recept

Krya på dig

Tack!
  • Anonym (Uttorkad)
    Anonym (nn) skrev 2015-07-25 22:06:37 följande:

Kan vara Salmonella också eller annan tarmbakterie. Att diarréerna minskat är jättebra! Fokusera på vätskan, drick inte bara vatten, utan vätskeersättning är a och o! Drick också blåbärssoppa och annat som ger både vätska och kalorier. Inga light-drycker. Skonkost är också bra om du får i dig det, men ät inte mat på bekostnad av vätska. Räkna med att du kommer att känna dig svag ganska länge, det tar tid att återhämta sig från en sådan pärs. Tarmen kan också vara lös och orolig ett bra tag även om bakterien är borta.

Jag dricker så gott jag kan men det är tyvärr svårt med illamåendet och min dåliga mage. Hat ätit två små potatisar ikväll och lite torsk men de kom ut, dock efter ett par timmar så gissar att jag fått i mig lite näring iallafall.
  • Anonym (Uttorkad)

Fler?

Började dagen med diarre, igen!

Suck..

Svar på tråden Campylobacter/magsjuk VAD? Galen!