BCH52 skrev 2015-07-25 04:22:48 följande:
Jag känner igen det där. Jag tror, det här är min alldeles egna och helt ovetenskapliga teori. En parfym doftar olika beroende på vem som bär den, det tror jag beror på våra hormoner.. Hormonnivåerna förändras ju med åren, jag upplevde också förändring när jag var gravid. Det som fungerar när jag är 20 blir helt annorlunda när jag är 40. Hur vi upplever dofter är ju väldigt känslomässigt, det är nog väldigt ursprungliga reaktioner det handlar om. Min favorit de senaste åren är Chloe, den fungerade inte alls när jag var 20 och skulle låna mammas dyra parfym.
Jag har hört nånstans att hormonerna förändras helt i kroppen vart sjunde år så det skulle kunna förklara varför "gamla" parfymer inte luktar gott när man har dom på sig långt senare. Men borde man inte tycka att dom luktar gott i flaskan fortfarande? Eller påverkar hormonerna ens näsa också? Det här måste jag forska lite i om ingen här vet svaret?
En PantherTant skrev 2015-07-25 09:49:33 följande:
Ja, nya favoriter har tillkommit, men favoriten från förr finns också kvar. Chanel nr 5 tröttnar jag aldrig på, men varvar den numera med Black Opium och flera av Burberrys dofter.
Att få nya favoriter är en sak men tycker du att dina gamla favoriter luktar
![Kräks Kräks](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-throwup.png)
idag? För det tycker jag om dom flesta av mina gamla favoriter vilket förvånar mig.