• CTMT

Vad är det som pågår?

Väntar tredje barnet, är i v 30. Haft regelbundna sammandragningar (SD) sedan v 22 ca, och har visat sig att det troligtvis varit ett symtom på GBS då jag har det aktivt just nu och är inne på andra antibiotikakuren. Har även hypothyreos. Så jag rör ju mig i riskzonen för att förlossningen drar igång tidigare, Till problemet: nu ikväll har jag haft förvärkar som kommit och gått i ca 1,5 h. Kommer i regelbundna "vågor", ca 2-4 min mellan. De gör inte "skitont" och magen blir inte stenhård som vid SD, men det värker (som en mild värk ungefär) i magen och jag får samtidigt jätteont i ländryggen. Lillen i magen känns "stimmig" och grejar mycket långt ner i bäckenet känns det som. Är ej fixerad vad jag vet. Har tagit två alvedon och vilat, men det har ej gjort någon skillnad. Någon som känner igen? Tänkte försöka lägga mig i ett varmt bad snart...

• Svar på tråden Vad är det som pågår?
  • CTMT

Fastän det inte känns som "riktiga" värkar? Har haft samma sorts karaktär på värkarna med mina andra barn, dvs de har gjort mycket ondare när det väl dragit igång! Kan värkar vara såhär "milda"? De är ju inte sköna direkt, men gör samtidigt inte jätteont heller, mer obehag. Gör nästan mer ont i ländryggen...

• xilos

Ring så får du fara in och kolla, det skadar Inte precis och har du känt som du gör i ryggen så borde du iaf kolla med erfaren personal

• CTMT

Det har lugnat sig lite nu... (Efter 3-4 timmar), så får utvärdera natten och morgondagen. Kan kanske vara infektionen som ger upphov till detta...

Svar på tråden Vad är det som pågår?