• Gert

När ska S och M betala tillbaks miljarderna de stal från Sverige?

Göran Persson stal 260 miljarder kronor från AP-fondens buffertfond. Pengar som skulle ha gått till pensionerna.

Fredrik Reinfeldt gav bort 100 miljarder kronor till Grekland. Dessa pengar skulle komma väl till pass här i Sverige.

När ska Socialdemokraterna och Moderaterna betala tillbaka dessa pengar - i dagens penningvärde plus ränta - till svenska folket?

Har Sverige glömt bort att vi har haft dessa två dårar som statsministrar som har stulit alla dessa miljarder från folket?

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden När ska S och M betala tillbaks miljarderna de stal från Sverige?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-07-22 22:11:38 följande:

Göran Persson stal 260 miljarder kronor från AP-fondens buffertfond. Pengar som skulle ha gått till pensionerna.

Fredrik Reinfeldt gav bort 100 miljarder kronor till Grekland. Dessa pengar skulle komma väl till pass här i Sverige.

När ska Socialdemokraterna och Moderaterna betala tillbaka dessa pengar - i dagens penningvärde plus ränta - till svenska folket?

Har Sverige glömt bort att vi har haft dessa två dårar som statsministrar som har stulit alla dessa miljarder från folket?

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Nu är du larvig. De 260 miljarderna flyttades till statskassan efter ett riksdagsbeslut som alla partier utom V och MP stod bakom.

Eftersom pengarna gick till statskassan så fick hela befolkningen nytta av pengarna.

Är det din uppfattning att svenska staten ska betala tillbaka de 160 miljarderna till AP fonderna så leder detta antingen till kraftiga skattehöjningar eller till mindre pengar till offentliga (vård, skola och omsorg).

Spännande att du i denna fråga stödjer miljöpartiet och vänsterpartiet!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-22 22:32:56 följande:
    Nu är du larvig. De 260 miljarderna flyttades till statskassan efter ett riksdagsbeslut som alla partier utom V och MP stod bakom.

Eftersom pengarna gick till statskassan så fick hela befolkningen nytta av pengarna.

Är det din uppfattning att svenska staten ska betala tillbaka de 160 miljarderna till AP fonderna så leder detta antingen till kraftiga skattehöjningar eller till mindre pengar till offentliga (vård, skola och omsorg).

Spännande att du i denna fråga stödjer miljöpartiet och vänsterpartiet!
    Okej, jag formulerade mig lite taskigt angående dem 260 miljarderna Göran Persson stal från pensionerna.

När ska S betala tillbaka dessa miljarder - i dagens penningvärde plus ränta - till pensionerna?

Vad tycker du om dem 100 miljarderna som Reinfeldt gav bort till Grekland?
  • themia
    Gert skrev 2015-07-22 22:38:35 följande:
    Okej, jag formulerade mig lite taskigt angående dem 260 miljarderna Göran Persson stal från pensionerna.

När ska S betala tillbaka dessa miljarder - i dagens penningvärde plus ränta - till pensionerna?

Vad tycker du om dem 100 miljarderna som Reinfeldt gav bort till Grekland?
    Som om du bekymrar dig om pensionärerna.
    Du får väl be dina SD-kompisar att motionera om saken i Riksdagen.
    Det är så demokrati fungerar.

Tror du att pengarna finns i Socialdemokraternas kassa?
  • Gert
    themia skrev 2015-07-22 23:02:48 följande:
    Som om du bekymrar dig om pensionärerna.
    Du får väl be dina SD-kompisar att motionera om saken i Riksdagen.
    Det är så demokrati fungerar.

Tror du att pengarna finns i Socialdemokraternas kassa?
    Spelar ingen roll var pengarna finns. Om man har tagit pengar så ska man betala tillbaka dem punkt slut!

Det gäller även Reinfeldt som gav bort 100 miljarder till Grekland.
  • euro11

Hmm, jag tycker också att pengarna borde tillbaks. Men, om det är så att Sveriges ekonomiska situation var på väg att utvecklas till Greklands så kanske vi skulle vara tacksamma att Göran P tog det elaka beslutet att stjäla 260 Mdr.

Han måste ju insett vilken kritik han skulle utsättas för, så det kanske till och med var modigt. Ja, jag har inte bestämt mig ännu, "but he gets the benefit of the doubt". Om det funnits en modig minister i Grekland skulle de kanske inte varit där dom är nu. 260 Mdr är ju trots allt inte kattskit. Vid rätt tillfälle.

På ämnet Persson, vad man än tycker så måste man erkänna att han var en skicklig politiker, tricket när han lurade av Vanja Lundby Wedin hela kommunals strejkkassa för att strejka för en orättvisa som inte fanns, och dessutom lyckades spara *många* milljarder åt kommunerna, som inte behövde betala löner åt strejkare borde gå till historien. Undrar om han spelar schack?

• themia
    Gert skrev 2015-07-22 23:05:11 följande:
    Spelar ingen roll var pengarna finns. Om man har tagit pengar så ska man betala tillbaka dem punkt slut!

Det gäller även Reinfeldt som gav bort 100 miljarder till Grekland.
    Är du dum eller låtsas du bara?
    Du lastar en person för beslut som fattats av Riksdagen, och som hela Riksdagen är ansvarig för, alltså även dina partikompisar oavsett hur de röstade.
Svar på tråden När ska S och M betala tillbaks miljarderna de stal från Sverige?