• m8r9a1j2

Vilket parti skulle DU rösta på om det hade varit val till riksdagen på söndag?

Svara ärligt, tack!

(Valresultat riksdagsvalet 2014 i parentes.)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti skulle DU rösta på om det hade varit val till riksdagen på söndag?
  • Gert

SD tar ledningen! Skrattande

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • m8r9a1j2
    Rataxes skrev 2015-07-22 22:30:19 följande:

Liberala Partiet. (KLP)

Huvudsakligt argument för att du väljer dem?
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-22 22:32:19 följande:

SD tar ledningen! 

Det säger mer om Familjeliv än om Sverige.
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-22 22:45:00 följande:
    Det säger mer om Familjeliv än om Sverige.
    Nja, jag tror det säger mer om svenskarna. We want change! We want change! We want change! 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-22 22:44:31 följande:
    Huvudsakligt argument för att du väljer dem?
    Tja, det är det parti som står mina egna åsikter närmast.

Kortfattat.

Begränsa staten, sänkta skatter, eget ansvar, frivillighet istället för tvång.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • themia

En sån här omröstning blir aldrig rättvisande eftersom SD-folket röstar med flera konton per person.

• Gert
    themia skrev 2015-07-22 23:06:09 följande:

En sån här omröstning blir aldrig rättvisande eftersom SD-folket röstar med flera konton per person.

Har du något bevis för dina anklagelser?
  • snedtak

En sån här undersökning blir aldrig rättvisande för:

1) Samplet som svarar är inte slumpade. Poängen med att ha många svaranden är att om man slumpar tillräckligt många (över 1000 verkar vara vanligt i mer seriösa undersökningar) är att då kommer fördelningen av svarande svara bättre mot sammansättningen av hela populationen. Slumpmässigt urval är helt avgörande för att kunna använda statistik för att dra några slutsatser.
    Slumpmässigt innebär inte: att svarande själva väljer att svara på en webbenkät eller att de svarande ingår i en begränsad grupp (FL-användare).

2) Samplet som svarar på undersökningen är alldeles för litet, ett tillräckligt stort antal människor behöver svara för att kunna dra några slutsatser som kan generaliseras till Sveriges befolkning. Och de måste, som i 1, vara valda slumpmässigt.

Det är helt totalt meningslöst att ställa frågan på Familjeliv och det man får ut är i stil med "I nuläget finns det minst 3 användare som säger sig rösta på FI i kommande val." Typ. Fattar inte varför folk envisas.

• m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-22 22:47:01 följande:

Nja, jag tror det säger mer om svenskarna. We want change! We want change! We want change! 

Du är allt bra naiv om du tror Familjeliv är representativt för hela Sveriges 9 miljoner invånare.
Svar på tråden Vilket parti skulle DU rösta på om det hade varit val till riksdagen på söndag?