• Joisfun

Livrädd för negativt test

Jag har känt gravsymptom ett par veckor nu.

Först dök inte mensen upp... sen började jag gå upp i vikt, och jag har VÄLDIGT svårt för att gå upp i vikt. Sen så märkte jag att mitt humör ändrades och att jag var tröttare.

Jag "lossades" inte om det, då jag inte ville bli besviken... utan har bara skjutit upp att testa längre o längre...

Men när illamåendet började och jag spydde närsom för ingenting... då började jag undra... Nu så har mina slämhinnor i näsan svullnat och det luktar metall(??) och jag är gråtmild (jag brukar ha svårt för att gråta) och mina bröst har blivit STÖRRE.... Jag känner mej även hård i magen.

OM jag är gravid, så skulle jag vara i vecka 13 (12+5) just nu.

Har gått upp 5kg nu. (Jag är smal så behöver gå upp 11kg till under eventuell graviditet.)

Jag har varit skengravid innan... vilket slutade i en hemsk deppig period...

men det känns annorlunda denna gången... Jag ska testa Idag. Och jag har hemsk ångest. :( Jag vill verkligen inte få ett negativt test. :( Jag orkar inte med det...

Jag är rädd. Det känns som att varje test är sista gången någonsin att få ett plus...även om det inte är världens undergång o det finns fler chanser, så känns detta väldigt tufft.

Försöker att inte få för höga förhoppningar och att inte tänka på det så mycket... men det är lättare sagt än gjort... :(

Någon som har några positiva historier? Börjar det gå åt rätt håll med äglossningar m.m.? Behöver lite uppmuntran om jag behöver fortsätta kämpa.

• Svar på tråden Livrädd för negativt test
  • Liten till

Ja enda sättet är ju att testa tyvärr. Jag håller tummar och tår att du är gravid denna gång!

• Joisfun

Tack. <3 Gråtit i flera timmar, känner mej urlöjlig men har man sån jäkla barnlängtan så gör det ont. :'( Försöker vila o ta det lugnt så jag klarar att testa sen. Min sambo/fästman ska åka iväg o jobba idag med (i minst en vecka, förmodligen mer)... Innan jag ska testa... det gör det bara ännu jobbigare o veta att han inte kommer finnas här när jag får svaret... O det går inte att få tag i han på telefon heller...

• Erizajo

Du ska veta att du kan vara gravid även om det visar negativt! Längre fram i graviditeten sjunker värdet som mäts i ett test! Ring bm istället och be om råd, du kanske kan få ett vul! Lycka till

• Jag är bara jag

Jag förstår dig absolut! Om det inte vore för tvånget att ta blodprov efter ED skulle jag aldrig testa. Vanliga gravtest tar jag helt enkelt inte,det ger total ångest bara tänka på! Men du har nog inget val. Allt ser ut som du är gravid-såvida du inte är en bra bit över 40,då kan det vara klimakteriet- så du måste testa. Du är långt gången i så fall och borde kolla upp dig. En vän till mig testade inte p.g.a att hon helt enkelt trodde hon inte kunde vara gravid så hon fick inget veta förrän i 5:e månaden! Då hade hon "bantat",tränat och ändå gått upp i vikt. Man vet aldrig! Glad

• Joisfun

Fick negativt :( Men ska boka tid! Så att jag får klarhet i detta. :) Tack för alla svar! :) <3

Svar på tråden Livrädd för negativt test