Livrädd för negativt test
Jag har känt gravsymptom ett par veckor nu.
Först dök inte mensen upp... sen började jag gå upp i vikt, och jag har VÄLDIGT svårt för att gå upp i vikt. Sen så märkte jag att mitt humör ändrades och att jag var tröttare.
Jag "lossades" inte om det, då jag inte ville bli besviken... utan har bara skjutit upp att testa längre o längre...
Men när illamåendet började och jag spydde närsom för ingenting... då började jag undra... Nu så har mina slämhinnor i näsan svullnat och det luktar metall(??) och jag är gråtmild (jag brukar ha svårt för att gråta) och mina bröst har blivit STÖRRE.... Jag känner mej även hård i magen.
OM jag är gravid, så skulle jag vara i vecka 13 (12+5) just nu.
Har gått upp 5kg nu. (Jag är smal så behöver gå upp 11kg till under eventuell graviditet.)
Jag har varit skengravid innan... vilket slutade i en hemsk deppig period...
men det känns annorlunda denna gången... Jag ska testa Idag. Och jag har hemsk ångest. :( Jag vill verkligen inte få ett negativt test. :( Jag orkar inte med det...
Jag är rädd. Det känns som att varje test är sista gången någonsin att få ett plus...även om det inte är världens undergång o det finns fler chanser, så känns detta väldigt tufft.
Försöker att inte få för höga förhoppningar och att inte tänka på det så mycket... men det är lättare sagt än gjort... :(
Någon som har några positiva historier? Börjar det gå åt rätt håll med äglossningar m.m.? Behöver lite uppmuntran om jag behöver fortsätta kämpa.