• LindaOden

gravid v 21 o fått svamp! vad kan jag göra?!?

Håller på bli tokig!! Det kliar, svider , bränns om vartannat så jag snart sätter ner underlivet i frysboxen.

Var på apoteket idag för jag trodde jag skulle få nån hjälp men då fick dem inte svara på vad man fick använda när man var gravid o hade svamp. Hmmm.. ok... Dem var inte utbildade för det tydligen.. så då frågar jag Er!! Vad får man använda under graviditeten så man blir av med skiten!? Snart e jag galen!!

• Svar på tråden gravid v 21 o fått svamp! vad kan jag göra?!?
  • LindaOden

Ok tack! ???? det var canesten jag tänkte köpa idag så frågade jag om det var ok. Då tittade dem två i kassan på varandra o bah " vi får inte rekommendera gravida nånting".

Tycker jag va ett väldigt konstigt beteende men men. Hittade pevaryl här hemma - men den fan gick ut i december.. så d blir nog yoghurt ikväll o apoteket imorn igen ????

• LindaOden

Oj alla utropstecken här o var ska vara smilet

. :)

• emeliess

Jag är gravid i v 18 och för exakt en vecka sen så köpte jag canesten. Det är helt ok att använda som gravid, men man ska ej använda applikatorn för slidpillerna då det tydligen kan reta livmoderhalsen. Gravida får använda fingrarna. Du kommer känna dig bättre inom ett dygn ungefär, och såååååå lättad när besvären försvinner!!!

• emeliess

Nej... Livmodertappen ska där givetvis stå...

• Glinda
    LindaOden skrev 2015-07-21 22:40:29 följande:

Ok tack! ???? det var canesten jag tänkte köpa idag så frågade jag om det var ok. Då tittade dem två i kassan på varandra o bah " vi får inte rekommendera gravida nånting".

Tycker jag va ett väldigt konstigt beteende men men. Hittade pevaryl här hemma - men den fan gick ut i december.. så d blir nog yoghurt ikväll o apoteket imorn igen ????

Ja, de är lite förvirrade på apoteket, de kliade sig i huvudet och började läsa i sina datorer när jag frågade, därför åkte jag till gynekolog som sen sa åt mig att köpa den.. 
Svar på tråden gravid v 21 o fått svamp! vad kan jag göra?!?