Anonym (Usch) skrev 2015-07-21 17:46:33 följande:
Jag är en hemsk människa... Jag gömmer godis, äter i smyg och drar mig mer och mer undan andra människor. Jag kan inte vara en sekund ensam utan att tankarna på att "knarka nånting"...
Nu är jag hemma med mitt barn och passar på att knarka godis medan hen sitter på toa eller badar, jag känner mig som en skit morsa som inte ger tid åt barnet. Låter hen vara ensam så jag får bli "hög".
Igår överdosera de jag så jag knappt kunde prata, bara låg på soffan o mådde illa.... Tror att ingen märker vad jag gjort då jag skyller på annat, men får hemska skuldkänslor o kan inte sluta med detta. (Brukar "glömma" grejer från affären o åka ensam o handla, köpa godis o "knarka" i smyg... )
Det är inte för inte, många vill få socker till en drog.
Då den har så många gemensamma egenskaper, som då droger har.
När det kommer till sug och beroende, så pratar man i paritet med heroin och kokain i hur stark beroendet kan bli.
Där möss utan problem går över elektriska golv, bara för att få socker.
Vilket lustigt nog inte sker, om det finns droger på andra sidan det elektriska golvet(eller ja, inte i lika stor utsträckning).
Visst kan man äta socker, men man får vara försiktig, precis som dom som tar droger.
De flesta klarar av sockerintag, andra inte.
Börjar man gömma socker, ja, då är du illa däran och ska omedelbart lägga upp en plan på att minska intaget.
Mitt tips, är uteslutning av kolhydrater till större delen, i ca 10-14 dagar.
Själva kroppsliga suget efter socker/kolhydrater, brukar normalt ge sig med efter 3-5 dagar.
Det psykiska suget tar längre tid.
Öka sen kolhydraterna till en rätt låg nivå(lågt mot vad anses som "normalt").
Sen hur länge du måste köra så, vet man bara själv och hur man reagerar.
En del klarar det snabbt och blir fria, för andra är det mer eller mindre livslångt.