• MoaElis

Ljusa upp håret/färga ljusare?

Jag skulle vilja ha lite ljusare hår, jag har blont nu men jag skulle vilja ha lite blondare... Någon som vet någon färg/toning som är bra för det? Jag vill helst inte bleka för det förstör håret så mycket (har jag hört) tips? vill kunna göra det själv.

• Svar på tråden Ljusa upp håret/färga ljusare?
  • Fjärilslarv

Opalex hos frisören.

• Mooomin

Man kan i regel inte färga håret ljusare, man lär bleka..

• Fjärilslarv
    Mooomin skrev 2015-07-21 18:28:05 följande:

johodå opalex t ex.
  • Fjärilslarv
    MoaElis skrev 2015-07-21 20:00:36 följande:

Jo jag har hört det men tänka om det finns något ändå, det behöver inte bli jättemycket ljusare. Jag hittade det här:beyourmood.se/produkter/blondering/blonda-farger/n-102-parlblond/ vad tror ni om det? vill ju inte skada håret men låter ju ganska skonsamt i alla fall..

varken olpalex eller den andra skadar håret mer än en vanlig färgning.
    men visst kör på mood om du vill, de är dessutom inte djurtestade! =).
  • Mooomin
    Fjärilslarv skrev 2015-07-21 18:46:33 följande:

johodå opalex t ex.

Jag sa "i regel". Det där är väldigt nytt, använder sig alla frisörer av det än?
  • Mooomin
    Mooomin skrev 2015-07-21 18:28:05 följande:

Menade oxå själva termen "färga"..
  • Mooomin
    MoaElis skrev 2015-07-21 20:00:36 följande:

Jo jag har hört det men tänka om det finns något ändå, det behöver inte bli jättemycket ljusare. Jag hittade det här:beyourmood.se/produkter/blondering/blonda-farger/n-102-parlblond/ vad tror ni om det? vill ju inte skada håret men låter ju ganska skonsamt i alla fall..

Moods pärlblond använder jag som avslutande steg i min blondering, det bleker inte mycket men tar bort det gula (jag är platinablond).
  • Fjärilslarv
    Mooomin skrev 2015-07-21 22:28:43 följande:
    Jag sa "i regel". Det där är väldigt nytt, använder sig alla frisörer av det än?
    De som hänger med i utvecklingen gör det.
  • Mooomin
    Fjärilslarv skrev 2015-07-22 11:45:43 följande:

De som hänger med i utvecklingen gör det.

Mao inte alla frisörer.. :D sen ville ju ts helst göra det själv oxå. :)
  • MoaElis
    Mooomin skrev 2015-07-21 22:31:43 följande:
    Moods pärlblond använder jag som avslutande steg i min blondering, det bleker inte mycket men tar bort det gula (jag är platinablond).
    Okej, fast det står ju 3 nyanser ljusare? så lite borde det ju bli, känns inte som det sliter så mycket när det bara är 3 nyanser också. 
  • Mooomin
    MoaElis skrev 2015-07-22 15:00:41 följande:

Okej, fast det står ju 3 nyanser ljusare? så lite borde det ju bli, känns inte som det sliter så mycket när det bara är 3 nyanser också. 

Ja, 3 nyanser är inte mycket! :) vet inte vilken nyans du är ute efter.. Men bli inte rädd, blekningen blir lila efter några minuter och det ska vara så. Det är därför den tar bort gult. :)
  • MoaElis

Nja kanske inte men lite ljusare är bättre än inget. Vill helst inte bleka med vanligt eftersom det sliter så mycket, jag har rätt känsligt hår också.

Tack för du nämnde det om lila, annars hade jag fått panik!

Svar på tråden Ljusa upp håret/färga ljusare?