• Boo8

Hjälp med dagen - 7,5 månad

Hej.

Tänkte fråga er här inne på FL om lite tips och råd.

Har en liten buse på 7,5 månad nu och har svårt att få en bra rytm/rutin på kvällen vilket typ alltid leder till ett litet övertrött hjärta och gråt och tokigheter.

Vår dag ser ut så här nu (han är ingen storätare men går upp i vikt enligt sin kurva)

Vaknar 06-06:30

06:30-07:00 Ersättning 130+

Sover ca 8-9

9:15-9:40 1/2 port gröt med frukt eller frukt och lite smörgås

Sover 10:30/11-11:45/12:15

12:30-12:45 Lunch 1/2 stor burk + lite frukt till efterrätt.

Beroende på när han vaknade sover han ca 40 min på em. Brukar vakna allra senast 15:30.

Han brukar inte vilja ha något mellis mellan lunch och grötmål och om han tar mellis vägrar han äta sin gröt vilket leder till nattamat. Svårt det där.

16:30 3/4-1 port gröt med frukt

Ca 18:30 Ersättning 165 ml

19:30-20 Ersättning 100 ml

Det är här (18:30) problemet kommer. Dels är det svårt att hålla honom vaken i 3 timmar och ibland mer beroende på när han vaknar. Redan övertrött? Men om han sover senare blir kvällen väääldigt sen. Väcker honom typ aldrig.

Ibland slumrar han till 5 min vid ersättningen 18:30 och sedan är han igång igen och är superövertrött och man får köra hela sova-repertoaren för att han ska somna. På dagen sover han i sin vagn men på kvällen funkar inte ens det. De få gånger det har funkat vaknar han när jag ska flytta honom till sin säng....om jag inte väntar till 24 typ men jag vill gärna gå o lägga mig tidigare än så.

Dom gångerna han somnar ordentligt vid ersättningen kl 18:30 vaknar han ALLTID efter 40 min. Då ska han ha 100 ersättning till och ibland somnar han om och ibland tar det ytterligare 1-1,5 timme även fast han är sååå trött.

Sedan vaknar han vissa nätter och somnar då inte om med bara nappen och då får han komma o sova intill mig istället. Tänker separationsfasen?! Jag försöker ge honom så mkt närhet som det går men han sover för det mesta i sin säng nöjt under natten.

• Svar på tråden Hjälp med dagen - 7,5 månad
  • Boo8

Ingen med något bra tips. Fm tycker jag funkar fint

Svar på tråden Hjälp med dagen - 7,5 månad