• Sambon

Svärmor ingått avtal åt sin särbo mot hans vilja.....

Fick igår kväll reda på att min sambos mamma bytt telefonabonnemang åt både sig och sedan även hennes särbo via en telefonförsäljare. Vi har sagt åt henne att aldrig tacka ja till något från en telefonförsäljare, men han lyckades lurade på henne att det skulle bli mycket billigare (vilket det efter att vi räknat lite snabbt på det verkligen inte blir). Avtalet verkar vara ingått den 26/6, så vi gissar att ångerrätten inte längre gäller. Det är dessutom låst på 24 månader. Vi tänker försöka lösa hennes del genom att försöka byta abonnemang inom samma operatör, men hennes särbo vill inte ha det alls.

Går det att häva hennes särbos avtal, i och med att han aldrig gått med på det? Och vem kontaktar man i så fall bäst? Mycket tacksam för svar!!

• Svar på tråden Svärmor ingått avtal åt sin särbo mot hans vilja.....
  • Alana

Ni får väl polisanmäla och sedan kontakta företaget som skickat telefonförsäljaren på er och säga att sambon inte beställt något samt informera att det har polisanmälts.

• sextiotalist

Vänd er i första hand till företaget som det gäller. Om dr inte häver avtalet så får ni polisanmäla

De får inte göra så. När de ringer till oss så svarar jag att jag inte står för abonnemanget

Svar på tråden Svärmor ingått avtal åt sin särbo mot hans vilja.....