Jag orkar inte mer nu!
Jag orkar inte mer... ligger och kollar på min fjortonåriga dotter i detta nu och jag blir så oerhört ledsen för henne. Hon fick inget bra start på livet :(
Kortfattat, hon var 6 månader när hon fick cancer, lymfom. In och ut från sjukhuset i två år, att se henne vara så liten och må så dåligt... det var jobbigt. Att sen inte veta om hon skulle överleva? Ännu jobbigare.
Hon blev frisk, som tur var. Några år senare blev hon diagnostiserad med ett milt hjärtfel. Det var också jobbigt, även fast det inte var farligt.
Sen, för drygt tre år sedan sjönk hennes trombocyter. Ingen fattade vad som hände. Vi gjorde ben och ryggmärgsprov men dom visade inget. Värderna bara sjönk och sjönk men hon var till synes helt frisk, att tillägga är att hon mådde väldigt dåligt, var trött hela tiden osv och det ska man inte bli av trombocyteni.
Vu har testat olika behandlingar, inget hjälper. Allting blir värre nu, hon mår aldrig bra. Hon är alltid väldigt trött och orkar ingenting, hon ser svarta prickar, hon är yr ofta, mår illa och kan inte äta, hon får ont överallt, hennes leder och muskler gör ont. Hon gick inte i skolan under 7an utan fick hemundervisning.
Hon har blivit skickad till BUP men dom bedömde att hon hade bra psykisk hälsa. Hom har dock skärt sig innan.
Ingen vet vad som egentligen är fel. Det gör så ont i mitt hjärta att hon aldrig får någon hjälp utan mådde leva med dethär. Vad gör man? :(