Sovrutiner 9-månaders pojke?
Har en son på 9 månader som sov bra de första 6-8 veckorna, men sen har det spårat ur totalt. Har känt att jag inte ska ta till metoder eller krångla till det för mycket, utan göra det som funkar i stunds. Men nu funkar inget känner jag. Känner nu att jag behöver göra något, då min sömn är nästintill obefintlig och mitt humör med kort stubin går ut över barnen.
Hoppas på era bästa tips o råd.
*Dagtid sover han ALLTID 30 min år gången. Oavsett om det är i säng, vagn. Oavsett om vagnen rullar eller inte. I sängen ammas han oftast till sömns. Han vaknar o skriker efter EXAKT 30 min. Han är inte utvilad, går inte att söva om. Behöver återigen salvas efter en halvtimme-timme.
*På dagarna är han ofta gnällig, överaktiv o trött pga att han aldrig sover mer än 30 min och blir aldrig ordentligt utvilad.
*Kvällstid sövs han med en flaska välling och vaknar SOM VANLIGT efter 30 min, då han behöver ammas till sömns igen. Nappen tar han inte! Efter detta är det uppvaken varje till varannan timme natten igenom. Snuttar sig till sömns vid uppvaken. Ligger bredvid mig. Behöver väl knappast säga att jag är HELT SLUTKÖRD efter 9 månader på detta viset.
VAD SKA JAG GÖRA?!