• SandraS23

snäll hjälp känner mig uppgiven

Som trådens rubrik så.känner jag mig uppgiven. Känner mig totalt kass som förälder bara för att jag eller vi inte lyckas få vår nu 3 åriga dotter blöjfria. Skulle ju vara så mycket lättare allting då men icke. Jag har kanske inte provat allt men min fantasi är slut. Jag har testa att läsa bok, ha en bild på Elsa ifrån Frost på toan jämte toaletten som man la titta på. Jag har försökt sätta rutin att alltid på morgonen/vid blöjbyten/kväll gå på toan det funkade en stund nu bara total vägrar hon. Vad ska jag göra? Är lite tveksam till belöningssystem funkar det? Hur har ni andra gjort och hur gör ni?

• Svar på tråden snäll hjälp känner mig uppgiven
  • fröet2015

Jag skulle ta det lugnt om jag var du. Fortsätt erbjuda pottan vid lämpliga tillfällen som ni redan gör, förr eller senare kommer hon inse att det är rätt skönt att göra där istället. Det är nog ganska vanligt att det dröjer lite längre än så idag, när blöjorna är så effektiva.

• SandraS23

Du har säkert rätt. Men nu blir hon helt hysterisk ledsen. Fick ett tips att sätta lillasyster på potta för att typ locka den stora har provat det en vecka men än har det inte lockat den stora till att vilja prova. Usch är man lat som förälder bara för att det tar längre tid för oss att göra vår dotter blöjfri? Känner mig usel särskilt när man hör hur andra pratat på typ öppna förskolan allt är ju en tävling känns det som ????

fröet2015 skrev 2015-07-18 18:14:05 följande:

Jag skulle ta det lugnt om jag var du. Fortsätt erbjuda pottan vid lämpliga tillfällen som ni redan gör, förr eller senare kommer hon inse att det är rätt skönt att göra där istället. Det är nog ganska vanligt att det dröjer lite längre än så idag, när blöjorna är så effektiva.

• fröet2015
    SandraS23 skrev 2015-07-18 21:04:45 följande:

Du har säkert rätt. Men nu blir hon helt hysterisk ledsen. Fick ett tips att sätta lillasyster på potta för att typ locka den stora har provat det en vecka men än har det inte lockat den stora till att vilja prova. Usch är man lat som förälder bara för att det tar längre tid för oss att göra vår dotter blöjfri? Känner mig usel särskilt när man hör hur andra pratat på typ öppna förskolan allt är ju en tävling känns det som ????

Jag förstår att det  är mycket sån hets, det verkar gälla det mesta idag.. Men det är ju faktiskt ingen tävling, och ingen vinner på att föräldrarna blir stressade och mår dåligt av sånt här som faktiskt ger sig med tiden.
    Be istället om tips från de andra föräldrarna, de känner sig säkert jätteduktiga om de får hjälpa till, även om det kanske bara är så att det ditt barn behöver är tid.
  • SandraS23

Nej det har du rätt i men även om man intalar sig själv att man inte ska bry sig så någonstans gör man ju det ändå. Allt löser sig säkert med bara lite tid. Tack för ditt stöd du verkar vara en sådan som förstår och är klok ?

fröet2015 skrev 2015-07-19 09:04:51 följande:

Jag förstår att det  är mycket sån hets, det verkar gälla det mesta idag.. Men det är ju faktiskt ingen tävling, och ingen vinner på att föräldrarna blir stressade och mår dåligt av sånt här som faktiskt ger sig med tiden.

Be istället om tips från de andra föräldrarna, de känner sig säkert jätteduktiga om de får hjälpa till, även om det kanske bara är så att det ditt barn behöver är tid.

• fröet2015
    SandraS23 skrev 2015-07-19 14:57:38 följande:

Nej det har du rätt i men även om man intalar sig själv att man inte ska bry sig så någonstans gör man ju det ändå. Allt löser sig säkert med bara lite tid. Tack för ditt stöd du verkar vara en sådan som förstår och är klok ?

Ha, jag vet inte det.. Men däremot har jag insett att det inte är så enkelt det här med barn, och det bästa för alla inblandade är nog att ta det med ro. Barn mår inte heller bra av stress!
  • Ida82

Min kille va oxå "sen" men ville absolut inte och sen en dag kom han på att han skulle sluta, ja tror sånt kommer lite av sig själv :)

• SandraS23

Ja jag hoppas ni har rätt och försöker känna mig lugn med det. Går det inte ny under semestern när pappan är hemma med så kanske det går bättre när hon börjar förskolan i september.

Svar på tråden snäll hjälp känner mig uppgiven