• Räddsambo

missbruk

hej min pojkvän är missbrukare och förstör vår ekonomi varje månad så jag måste låna av min familj. Jag kan inte stå emot honom för jag är rädd för att han ska skada mig när han blir arg. Hur kan jag få hjälp mot hans missbruk utan att själv behöva betala massor pengar själv :( HJÄLP

• Svar på tråden missbruk
  • Gggs

Träffa en terapeut.. Det finns säkert en anledning varför du träffat just honom. Gör ni slut finns risken att du träffar samma och samma och samma.. Det upprepas bara..flytta fokus från honom till dig och fundera vad du gör där och varför det är så svårt att släppa.. Du kan behöva hjälp utifrån för att se problemen du själv har

• Bullen2015
    Räddsambo skrev 2015-07-18 13:23:34 följande:

hej min pojkvän är missbrukare och förstör vår ekonomi varje månad så jag måste låna av min familj. Jag kan inte stå emot honom för jag är rädd för att han ska skada mig när han blir arg. Hur kan jag få hjälp mot hans missbruk utan att själv behöva betala massor pengar själv :( HJÄLP

Han måste själv vilja ha hjälp... Vill han det? Annars är det dax att lämna tyvärr.
  • Räddsambo

Han säger att han vill ha hjälp men sen varje morgon är vi tillbaka på ruta ett igen. Jag vill hjälpa honom innan han förstör hela sitt liv

• Gggs

Medberoende kallas det när man offrar sig själv för någon annan. Tänk först och främst på dig. Det hjälper dig och alla andra i längden

• Bullen2015
    Räddsambo skrev 2015-07-18 13:44:15 följande:

Han säger att han vill ha hjälp men sen varje morgon är vi tillbaka på ruta ett igen. Jag vill hjälpa honom innan han förstör hela sitt liv

Då måste man visa det :) Ställ krav! Sök upp tex om ni bor i Stockholm www.beroendecentrum.se... Sen har ju alla kommuner olika, det är bara att googla. Men han måste själv vilja ha hjälp.. Annars gå!!! Annars kommer du bli nerbruten.. Så vänta inte förlänge. Jobbar han?
  • Räddsambo

Nae han jobbar inte och det är en stor del i varför han missbrukar, han känner att han inte duger eller har något att göra med sitt liv om dagarna medans jag jobbar

Svar på tråden missbruk