• Ida0310

BF oktober 2015 - Södermanland

Hej på er alla!

Jag har 3 månader kvar till förlossning. Går om en dag in i vecka 29. Det här är mitt första barn.

Jag undrar om det finns någon här i sörmlands-trakten?

Hur mår ni? Skriv gärna någon rad! ????

• Svar på tråden BF oktober 2015 - Södermanland
  • Försöker med nr 4

Själv är jag i v 23 och väntar mitt fjärde barn. Bor oxå i Sörmland. Lider av fruktansvärt jobbig foglossning och halsbrännan ska vi inte tala om.
    Mår du bra?

• Ida0310

Va kul med svar. Jag har också en fruktansvärd foglossning och tycker den har blivit värre. Har fått sjukskriva mig från jobbet men ska snart till barnmorskan, så vi får se vad hon säger.

Sen sparkar han så långt ner så det känns som om foten ska ut ????

Annars har jag mått bra faktiskt. Inget illamående eller något sånt.

• Försöker med nr 4

Skönt att slippa illamående! Jag mådde illa några veckor i början, var fruktansvärt!

Trist att du oxå lider av foglossning. Jag har blivit sjukskriven av läkare på kvinnokliniken, så du får nog boka tid där, tror inte bm kan sjukskriva.

Får man fråga vart i Sörmland du bor?

• Ida0310

När vart du sjukskriven?

Gör din foglossning så att det känns som mensvärk?

Jag bor i Katrineholm . Vart bor du? :)

• Försöker med nr 4

Jag blev sjukskriven för några veckor sen.

Nä inte alls som mensvärk, svårt att förklara smärtan men det gör ont längst ner på ryggen, höfterna och blygdbenet. Det typ ilar.

Jag bor i närheten av Nyköping. :)

• Försöker med nr 4
    skorpanss skrev 2015-07-20 12:45:08 följande:

Hej!

Bor oxå i Södermanland och har bf med mitt andra barn i oktober! ????

Hej!

Kul med en till sörmlänning. :) Vart bor du?
  • Nollfantasi

Jag bor också i Södermanland, bf 24/10 men kommer få ett planerar snitt ca en vecka tidigare Det blir vårt andra barn. Har en 2-årig son och nu verkar det bli en flicka

• Försöker med nr 4
    Nollfantasi skrev 2015-07-20 19:56:32 följande:

Jag bor också i Södermanland, bf 24/10 men kommer få ett planerar snitt ca en vecka tidigare smile1.gif Det blir vårt andra barn. Har en 2-årig son och nu verkar det bli en flicka smile1.gif

Åh vad kul med fler sörmlänningar. :)
    Vart bor du?
  • Nollfantasi
    Försöker med nr 4 skrev 2015-07-20 20:21:32 följande:

Åh vad kul med fler sörmlänningar. :)

Vart bor du?

Jag bor i Eskilstuna
  • Ida0310

Hej!

Kul att fler skriver.

Är det fler från Katribeholm? Vad roligt!

Hur mår ni nu?

• skorpanss

Ja, eller bor i valla... Jag mår prima, lite halsbränna bara men annars fint! Har dock redan gått hem från jobbet då jag först har semester och sen graviditetspenning! Hur mår du då?

• Ida0310

Jag och sambon vill ha hus i Valla men får vänta lite tills den lilla blir större. :)

Jag var hos barnmorskan nu i veckan och hon ville pga min foglossning sjukskriva mig. Så idag vart jag sjukskriven av vårdcentralen tills det är dags att träffa en annan läkare i augusti. Den enda tiden som fanns.

Jag har ont av foglossningen, annars är det bra :)

• skorpanss

Skönt att du kunde bli sjukskriven iaf! Ja valla är rätt lungt och skönt och bo i, när i oktober har du bf?

• MpSoE

Jag hoppas jag också får hoppa in här, har BF 5e december (går in i vecka 22 på söndag) =) 

Bosatt strax utanför Vingåker och detta är första barnet, väldigt spännande! 

• Försöker med nr 4
    skorpanss skrev 2015-08-11 22:11:32 följande:

Hur går det för er tjejer?

Det går sakta men säkert framåt här. Tokjobbig foglossning, fruktansvärd halsbränna sen fick jag dessutom besöka förlossningen i måndags då jag hade en sån fruktansvärd huvudvärk.. Men alla värden var tack och lov bra.
    26 hela veckor imorn så även om det kan kännas som att tiden går otroligt sakta så är det ju trots allt "bara" tre månader kvar.

Hur går det för dig?
  • skorpanss

Det går bara bra, börjar bli lite tungt bara ???? går in i vecka 36 på tisdag så det har sina förklaringar! Men precis som med första barnet mår jag oförskämt bra ????

Svar på tråden BF oktober 2015 - Södermanland