• Jennie1

Gnälltråd för oss i V42

Tänkte starta en tråd för oss i vecka 42, så vi får gnälla av oss litegrann.

Är det någon som vill haka på så vore det ju roligt, är ju trots allt inte mkt längre än  drygt en vecka innan det blir igångsättning om ingenting händer tidigare.

Jag gick in i v 42 idag. Detta är mitt första barn som ännu ligger högt och rörligt. Vilket såklart har gett mig lite huvudbry då det är rätt ovanligt för förstföderskor. Men BM menar på att det händer ibland, men jag funderar mer på om det är en megabebis som inte kan sjunka ner i bäckenet även om sf måttet är mitt på linjen (36) nu i v 42. Eller om jag har för trångt bäcken eller om det är nått annat fel. 

För två dagars sen försökte bm på sig en hinnsvepning men pga omogen och bakåtvänd tapp gick det inte. Så för mig känns det som att det lutar åt igångsättning alla gånger.

Gah, jag försöker verkligen att "tänka" bort allt. Men det känns verkligen som att jag kommer vara gravid för evigt. Och jag har testat allt! Annanas, hallonbadste, trappor, promenader, många färdknäppar samt bara chillat i soffan. Det spelar ingen roll. Den trivs för bra helt enkelt...

Någon annan i samma sits som vill gnälla lite??

• Svar på tråden Gnälltråd för oss i V42
  • Anonym (gnäll)

Har din bebis kommit?

Är på bf+10 idag.. fast nu är.klockan snart ny dag så bf+11 tom.. blö!!

Tredje barnet..

Tid för överburenhetskontroll på lördag! Hoppas verkligen dom.sätter igång det då om inget hänt!

Gick över 5 dagar med ettan o elva dagar med tvåan så visst var detta väntat.. men det blir inte lättare för det!!

• Jennie1
    Anonym (gnäll) skrev 2015-07-21 00:00:45 följande:

Har din bebis kommit?

Är på bf+10 idag.. fast nu är.klockan snart ny dag så bf+11 tom.. blö!!

Tredje barnet..

Tid för överburenhetskontroll på lördag! Hoppas verkligen dom.sätter igång det då om inget hänt!

Gick över 5 dagar med ettan o elva dagar med tvåan så visst var detta väntat.. men det blir inte lättare för det!!

Nix ingen bebis än. Men har dock varit in på förlossningen för jag har inte kunnat sova på tre nätter pga värkar. Men dom vill inte bli täta och regelbundna. Inatt var det 15-20 min mellan värkarna och dom var inte snälla värkar så det fanns inte på kartan att kunna sova trots alvedon och varm dusch.

I natt ska jag få en sovdos så man är hyffsat pigg när det sätter igång på riktigt. Tappen är iaf nästan helt utplånad och är öppen 1 cm så nånting har värkarna gjort, skulle bara önska att det går lite fortare. På torsdag har jag tid för överburenhetskontroll om inget hänt innan dess..

Hur har dina tidigare förlossningar startat??
  • Anonym (gnäll)

Båda har börjat med sammandragningar kvällstid som blivit mer o mer regelbundna o sen gått över i värkar.. (inga känningar alls innan eller slemproppar eller nåt!)

Ikväll har jag haft sammandragningar som kommit varje kvart.. har dock inget sagt till mannen eller barnen, så rädd det ska försvinna igen haha..

Hoppas det håller i sig nu.. bf+12 KAN väl få räcka!!

Imorn fyller min pappa 60 dessutom.så det vore en finfin present!

Hoppas du får sova inatt o ladda batterierna!!

• Jennie1
    Anonym (gnäll) skrev 2015-07-21 22:52:16 följande:

Båda har börjat med sammandragningar kvällstid som blivit mer o mer regelbundna o sen gått över i värkar.. (inga känningar alls innan eller slemproppar eller nåt!)

Ikväll har jag haft sammandragningar som kommit varje kvart.. har dock inget sagt till mannen eller barnen, så rädd det ska försvinna igen haha..

Hoppas det håller i sig nu.. bf+12 KAN väl få räcka!!

Imorn fyller min pappa 60 dessutom.så det vore en finfin present!

Hoppas du får sova inatt o ladda batterierna!!

Hur går det för dig? Blev det några värkar av dina sammandragningar?

Nu har jag fått några timmars sömn, är som en ny människa. :) Värkarna har börjat igen, men ännu oregelbundna men förhoppningsvis kommer det igång inom närmsta dygnet. Nu kan man ta en natt missad sömn igen.
  • Anonym (gnäll)

Nä inatt hände inget mer..

Ställer in mig på överburenhetskontrollen på lördag nu.. o hoppas dom inte har för hög belastning så man får stanna o bli igångsatt! Annars blir det jobbigt!

Hoppas dina värkar blir regelbundna snart! ????

Svar på tråden Gnälltråd för oss i V42