Gnälltråd för oss i V42
Tänkte starta en tråd för oss i vecka 42, så vi får gnälla av oss litegrann.
Är det någon som vill haka på så vore det ju roligt, är ju trots allt inte mkt längre än drygt en vecka innan det blir igångsättning om ingenting händer tidigare.
Jag gick in i v 42 idag. Detta är mitt första barn som ännu ligger högt och rörligt. Vilket såklart har gett mig lite huvudbry då det är rätt ovanligt för förstföderskor. Men BM menar på att det händer ibland, men jag funderar mer på om det är en megabebis som inte kan sjunka ner i bäckenet även om sf måttet är mitt på linjen (36) nu i v 42. Eller om jag har för trångt bäcken eller om det är nått annat fel.
För två dagars sen försökte bm på sig en hinnsvepning men pga omogen och bakåtvänd tapp gick det inte. Så för mig känns det som att det lutar åt igångsättning alla gånger.
Gah, jag försöker verkligen att "tänka" bort allt. Men det känns verkligen som att jag kommer vara gravid för evigt. Och jag har testat allt! Annanas, hallonbadste, trappor, promenader, många färdknäppar samt bara chillat i soffan. Det spelar ingen roll. Den trivs för bra helt enkelt...
Någon annan i samma sits som vill gnälla lite??