• brallison

Poolparty

Hej!

Började fundera på min dotters 5-årskalas (i november). Kom på att man kan hyra anläggningen hos Vattenhuset och då betalar man samma pris oavsett antal barn (då kan man bjuda in hela dagisguppen om hon så vill). Har nån gjort nåt sånt? Hur gör man med maten/tårtan då? Ska föräldrarna också vara med i vatten?

• Svar på tråden Poolparty
  • Mellanmjölkens land

Inte testat men skulle definitivt se till att få med åtminstone de flesta föräldrarna så att det är några extra vuxna som kan hålla koll. 4-5åringar är inte så gamla att de kan förväntas hålla koll på varandra i vattnet...

Som förtäring skulle jag valt typ korv&bröd + festis eller liknande att dricka. Tårta låter inte som en bra variant i ett fuktigt badhus

• brallison
    Mellanmjölkens land skrev 2015-07-16 21:09:27 följande:

Inte testat men skulle definitivt se till att få med åtminstone de flesta föräldrarna så att det är några extra vuxna som kan hålla koll. 4-5åringar är inte så gamla att de kan förväntas hålla koll på varandra i vattnet...

Som förtäring skulle jag valt typ korv&bröd + festis eller liknande att dricka. Tårta låter inte som en bra variant i ett fuktigt badhus

Tack för svaret!
    Nej-nej, förstås förväntar jag mig inte att barnen ska se efter varandra Jag mest undrade om föräldrarna ska vara med i vatten eller vid poolkanten.
  • Nayaa

Helt galet med badkalas för så små barn, det förutsätter såklart att alla föräldrar är i vattnet med barnen.

• brallison
    Nayaa skrev 2015-07-17 08:21:54 följande:

Helt galet med badkalas för så små barn, det förutsätter såklart att alla föräldrar är i vattnet med barnen.

Tycker du? Varför? Kan du föreslå nåt annat? Jag menar, vi vill inte ha ett kalas hemma (för stökigt) och absolut inte på nåt lekland (alldelles för opersonligt och barnen knappt ser varandra där). Så, med andra ord något lite mera intressant än hemma. Öppen för alla förslag
  • Filiplopp

Tycker också det låter helt galet med poolkalas för så små. Om du inte vill ha lekland eller hemma. Finns det kanske en gymnastiksal att hyra på någon skola i området där ni bor. Då får ni plats för lekar och spring i benen. Jag hyrde för min sons kalas. Kostade 150 kr.

• Anonym (Anna)

Min femåring hade inte fått gå, i alla fall. Jag gillar att bada, men ihop med hela förskoleavdelningen och deras föräldrar? Nej. Jag får lite panik vid blotta tanken. Och inte en chans att hon hade fått vara med utan minst en förälder med sig i vattnet.

Vi har varit på gympasalskalas som någon nämnde. Fördel: Ungarna kunde springa runt som de ville, hade kul och lekte, det var lättstädat och kostade visst inte så mycket. Föräldrarna hade olika stationer och lekar planerade och så, så det var inte bara fri lek, och dukade upp ett bord i ena änden. Nackdel: Ljudnivån.

Min unge fyller också år i november, och vi är alltid ute. Det funkar bra. Kläder efter väder, aktiviteter, skattjakt, mat och glass under en presenning om det inte är superväder. Nu har det iofs aldrig regnat, men ändå. 

• fluu

Jag tycker att det låter superkul förutsatt att föräldrarna är med.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Poolparty