Min kompis barn slår mitt barn!
Behöver verkligen råd vet inte riktigt hur jag ska göra.
Jag har en nära vän vi umgås jätte mycket båda med våra barn och utan dem. Min dotter är lite mer än 5 nu och hennes är 3 år gammal. Jag är ganska sträng mot min dotter och med det menar jag att det fina regler som ska följas t ex hon ska äta vid bordet inte leka, sova när det är läggdags osv. Däremot min kompis dotter får göra precis hur hon vill det fina alltså inga regler och det har aldrig varit så att dottern inte får det hon vill ha.
Allt börjades ett år sen ungefär alltså hennes dotter började slåss, rivas, kasta saker på mitt barn osv. Jag sa till att man inte får göra så men hon står o gapskrattar när jag säger att min dotter blev väldigt leden. Jag blev inte arg på barnet för den var ju liten o så klart att ett barn lär sig saker med tiden men nu har det gått ett år de pågår fortfarande varje gång vi är ihop så slår ungen min dotter och ja va får hon för av sin mamma för de EN KRAM.Jag skojar inte de har hänt flera gånger mun kompis barn slår min dotter jag säger till o sen kommer min kompis o kramar henne. De är ju självklart att hon kommer aldrig lära sig att hon får inte slå andra barn om hon får en kram för det.
Jag har försökt prata med kompisen och hon säger bara att hennes dotter är för liten för att förstå sådana saker. Jag vill umgås med henne för att som jag skrev i början vi är jätte nära vänner och hon är bra som kompis, vad ska jag göra?