Min man har börjat missbruka igen. Vad göra?
Jag trodde aldrig att jag skulle få skriva ett inlägg om detta, men här är jag.
Jag började dejta en fd missbrukare, och efter 3 år så gifte vi oss, vilket var förra månaden. Men nu undrar jag ifall jag borde stanna kvar.
Vi satt och tittade på film igår. Då ber han mig snällt att ska gå hämta hans mobiltelefon som är i hans jacka.
Jag går ju och gör det. Men innan jag ens hittar mobiltelefonen så hittar jag istället 3 stycken tabletter där det står oxycodone lannacher på dem.
Jag visste ju inte vad dessa var för något, men jag fortsatte snoka och hittade då också några som hette Gabapentin.
Och av dessa hade han två fulla förpackningar. Jag ser även att det finns etikett på dessa, så han har dem på recept. Jag fortsatte snoka och hittade till slut några som hette Oralin också.
Men jag tar själv dessa Oralin, och jag vet att dom inte är så farliga eftersom dem hjälper mig mot min depression.
Jag lägger tillbaka tabletterna i hans jackficka, fortsätter att leta efter mobilen, hittar den, och ger den till honom.
Sen går jag till rummet och börjar läsa om dessa oxycodone lannacher och om dessa Gabapentin som jag hittade.
Mitt hjärta går sönder i tusen bitar då det står att dem är mot svår smärta.
Jag fortsätter läsa runt och jag läser hur folk beskriver att deras muskler slappnar av av dessa tabletter.
Vafan? Han har ju ingen smärta. Han har ju gått och ljugit för sin läkare bara för att få detta rus då antar jag.
Jag försöker lugna ner mig, och när jag gjort det så går jag ut till honom och ja, jag konfronterar honom. !
Men det bara eskalerar. Han säger att det inte är hans tabletter utan någon väns till honom.
Jag säger då " Men det står ditt namn på förpackningen " Jag tänker inte leva med en knarkare i huset ".
Han reser sig och börjar gapa " VAD FAN KALLADE DU MIG? ".
Han börjar strypa mig ganska hårt, och jag kämpar emot allt jag kan. Jag lyckas ta mig fri och springer gråtandes till rummet.
Han kommer efter mig och är ganska ledsen. " Förlåt älskling. Detta kommer aldrig hända igen " Men du måste tro på mig när jag säger att tabletterna inte är mina ".
Jag gråter fortfarande och säger " Jag tror på dig ".
Vi kramar varandra och går tittar klart på filmen.
Men vet ni vad? Jag tror inte ett öre på detta. Det står ju hans namn på förpackningen.
Jag har aldrig sett denna sida av honom.
Vi dejtade i 3 år innan vi gifte oss och han knarkade inte under denna tiden vi dejtade, eller inte vad jag vet i alla fall.
Så nu hittade jag dessa tabletter i hans jackficka, och jag vet inte hur länge det har pågått.
Han har inte heller slagit mig innan. Aldrig nånsin har han ens lagt ett finger på mig. Så jag är fortfarande skärrad att detta händer igår kväll.
Men nu jag behöver jag verkligen råd.
Hur gör man från och med nu? Börjar man ställa ultimatum? Lämnar man? Ger man det ett till chans? Hur gör man? Hur hade ni gjort?
Vi är nygifta och det gör så jäkla ont asså
Väldigt jobbigt att veta att en person man älskar knarkar.
Som sagt så behöver jag råd.
Vad tycker jag ska göra framöver? Vad hade ni gjort?
Hjälp !