• Emjah

Den andre föräldern förstör semesterplanerna

Det är semestertider och jag har planerat för mig och barnen. Jag ville så klart att barnens pappa skulle veta om planerna (vi är skilda sen ett halvår tillbaka) så jag skickade ett sms till honom om att vi ska köra ner till Kroatien och ta in på camping. Jag fick detta meddelandet från honom "Du tar inte mina döttrar på en resa till Kroatien.

Vill du bli vägkapad, rånad och värre kan du få bli det själv."

Har han verkligen rätten till att besluta hur eller vart jag ska åka? Han visste att jag skulle iväg och från början pratade jag om en restresa och det är han ok med. Men jag tycker att bila i europa verkar trevligare.

• Svar på tråden Den andre föräldern förstör semesterplanerna
  • PoL

Du har barnen på 'din tid' och på ditt ansvar, då bestämmer du. Såvitt jag vet har han inget mandat att tvinga dig att ändra era planer. Om det är möjligt kan det såklart vara bra att försöka få till en konstruktiv dialog kring det, mest för att undvika att ni får en värre konflikt.

• AnnaZL

Krånglar han i andra sammanhang också?

• Emjah

Tyvärr krånglar han om det mesta. Känns som att det är hans sätt att fortfarande försöka kontrollera mig. Jag vill kunna ha en öppen dialog med honom när det kommer till barnen, men när han gör på detta viset så kommer effekten att bli att jag kanske inte säger nåt till honom framöver.

• Nenne666

Som sagt, du gör det du vill på din egentid. Se till att du har pass och sådant iordning.

• cattus

Har du bilat med barn tidigare?? Det är oftast inte en helt angenäm tillvaro, speciellt om du är själv... Att både köra samtidigt som du skall hålla koll på barn som tappar tålamodet och skriker eller är rastlösa..... no, no, no, ägna tid tillsammans istället inte körandes bil. För dig kan det kanske upplevas som mer spännande men för barnen är det samma lika i timmar.....

• Nerfherder
    cattus skrev 2015-07-12 12:44:06 följande:

Har du bilat med barn tidigare?? Det är oftast inte en helt angenäm tillvaro, speciellt om du är själv... Att både köra samtidigt som du skall hålla koll på barn som tappar tålamodet och skriker eller är rastlösa..... no, no, no, ägna tid tillsammans istället inte körandes bil. För dig kan det kanske upplevas som mer spännande men för barnen är det samma lika i timmar.....

Är vi framme snart :D
  • Sockervaddspinnen

Hälsa honom att vägkapare finns i Sverige också.

Det är farligt att leva och det enda man kan vara säker på här i livet, är att man en dag ska dö.

Det bästa är alltså att bara leva här och nu och njuta av varje sekund man ges. Man vet aldrig när det tar slut.

• Kyrkby
    Emjah skrev 2015-07-12 12:20:51 följande:

Tyvärr krånglar han om det mesta. Känns som att det är hans sätt att fortfarande försöka kontrollera mig. Jag vill kunna ha en öppen dialog med honom när det kommer till barnen, men när han gör på detta viset så kommer effekten att bli att jag kanske inte säger nåt till honom framöver.

Lämna barnen på heltid till honom, ge honom hela " vårdnaden " om barnen. Du tar vh.
    Om ett par månader, slipper du honom.
    Män pallar inte att ha barn på heltid och själv arbeta, vilket kvinnor gör så naturligt !
  • Nerfherder
    Kyrkby skrev 2015-07-12 12:57:21 följande:

Lämna barnen på heltid till honom, ge honom hela " vårdnaden " om barnen. Du tar vh.

Om ett par månader, slipper du honom.

Män pallar inte att ha barn på heltid och själv arbeta, vilket kvinnor gör så naturligt !

Whoa! Vad har detta dravel i den här tråden att göra?
Svar på tråden Den andre föräldern förstör semesterplanerna