Är jag okänslig?
För cirka 4 veckor sen tog en superfin och snäll kille kontakt med mig. Han bjöd ut mig på middag och sen dess har vi träffats i princip varje dag. Vi klickar jätte bra och gillar varandra. Vi ser detta som något som kan bli seriöst, något att bygga på.
Men. Han och hans ex gjorde slut för ungefär 2-3 månader sen. Rätt nyligen, vilket jag också har påpekat då jag aldrig skulle tänka tanken på att gå in i en ny relation eller träffa någon så tätt inpå. Men, alla är olika och tänker olika. (Behöver inte läsa onödiga kommentarer om att jag är ett rebound)
Det jag skulle komma fram till.. Han är inte jätte förtjust i sitt ex av olika anledningar men dem kan prata, idag ska han vara barnvakt åt sitt ex BARN. Den killen jag träffar är alltså inte barnets pappa. Barnet ska sova över och detta kommer att ske igen på onsdag nästa vecka. Anledningen är att hans ex ska jobba och att "min" kille lovade henne detta förut. Jag är inte så förtjust i det och det har jag sagt. Överreagerar jag? Jag tycker inte att det är läge just nu då dem nyligen gjorde slut och situationen i sig är känslig OCH att han har börjat träffa en ny. Då ska han sitta barnvakt mitt i allt. Jag personligen hade aldrig gjort så, man kan avboka saker oavsett om man lovat eller ej och beroende på situation.
Är jag dum? Jag vill höra era åsikter om detta. Jag har inga barn själv, men vill gärna ha så det är inte det som är problemet. :)