• Anonym (N)

Är jag okänslig?

För cirka 4 veckor sen tog en superfin och snäll kille kontakt med mig. Han bjöd ut mig på middag och sen dess har vi träffats i princip varje dag. Vi klickar jätte bra och gillar varandra. Vi ser detta som något som kan bli seriöst, något att bygga på.

Men. Han och hans ex gjorde slut för ungefär 2-3 månader sen. Rätt nyligen, vilket jag också har påpekat då jag aldrig skulle tänka tanken på att gå in i en ny relation eller träffa någon så tätt inpå. Men, alla är olika och tänker olika. (Behöver inte läsa onödiga kommentarer om att jag är ett rebound)

Det jag skulle komma fram till.. Han är inte jätte förtjust i sitt ex av olika anledningar men dem kan prata, idag ska han vara barnvakt åt sitt ex BARN. Den killen jag träffar är alltså inte barnets pappa. Barnet ska sova över och detta kommer att ske igen på onsdag nästa vecka. Anledningen är att hans ex ska jobba och att "min" kille lovade henne detta förut. Jag är inte så förtjust i det och det har jag sagt. Överreagerar jag? Jag tycker inte att det är läge just nu då dem nyligen gjorde slut och situationen i sig är känslig OCH att han har börjat träffa en ny. Då ska han sitta barnvakt mitt i allt. Jag personligen hade aldrig gjort så, man kan avboka saker oavsett om man lovat eller ej och beroende på situation.

Är jag dum? Jag vill höra era åsikter om detta. Jag har inga barn själv, men vill gärna ha så det är inte det som är problemet. :)

• Svar på tråden Är jag okänslig?
  • Anonym (Va???)

Jag förstår inte vad ditt problem är? Han har lovat hjälpa till med ett barn som han känner och har en relation till, och du kräver att han ska bryta det löftet?
    Kommer du tycka att det är ok att han bryter löften till dig för att någon annan ber honom? Till era framtida barn om det skulle bli ni?

Jag förstår inte hur du tänker alls. Känner du dig hotad av barnet? På vilket sätt?
    Man gör slut med vuxna, inte med barn...

• Deffad

Har man lovat något så håller man det.

Om man blir behandlad dåligt av den man lovat något så kan man bryta det men är de fortfarande vänner så ser jag inget problem med det.

Jobba på din självbild så du kommer bort ifrån dina svartsjuka tankar. Det är slut mellan dem och han har valt att vara med dig. Det är det som betyder något här.

Om det mot förmodan är så att han gör något som han inte borde med henne så kommer det fram ändå till sist men det är inget som du ska gå omkring och oroa dig för, då kommer ni aldrig kunna leva ett avslappnat liv tillsammans.

Berätta om din oro för honom och att det känns konstigt men begränsa honom inte, det kommer inget gott ur såna handlingar.

Lycka till!

• Kriya

Jag tycker att det är fint av honom att inte tvärt klippa kontakten med ex-styvbarnen, eftersom det är en stor omställning även för styvbarn när de vuxna separerar. Barn fattar ofta tycke för en styvförälder som funnits med i bilden ett tag, så hur ni än väljer att lösa barnvaktsfrågan bör han hantera relationen till ex-styvbarnen på ett humant sätt. 

• Ess

Jobbet är viktigt, så det hade varit jäkligt taskigt att dra sig ur i sista minuten. Vill han inte barnvakta i fortsättningen, så får han säga nej direkt så att hon har en chans att hitta någon annan.

• Anonym (--)

Jag tycker det är relevant att veta hur barnets och din nya killes relation ser ut. Rör det sig bara om två tillfälen är det väl inget att tjaffsa om. Har han funnits i barnets liv länge och har din kille uttalat en önskan om att fortsätta vara delaktig i barnets liv är det ju annonunda. Har han det är det bara att gilla läget eller gå.

• Fanny b

Jag tycker att du överreagerar. Att han ska vara barnvakt åt sitt ex barn betyder inte han vill gå tillbaka till sitt ex. 
    Då han vill vara barnvakt tyder det på att han vill ha en viss kontakt med sitt ex barn, så om du har något emot skulle jag i detta läge börja tänka över eran relation. För om du skulle säga till honom att du inte vill att han ska vara barnvakt och han går med på det finns risken att han gör det mot sin vilja, vilket kan påverka eran relation längre fram.

• Anonym (kvinna)

Du tänker väldigt märkligt, förstår faktiskt inte alls vad problemet är?

Är det för att det är hans ex barn eller för att han är barnvakt öht så det tar tid från dig (eftersom ni träffas varje dag), eller varför är detta ett problem för dig?

Mitt ex har haft mitt barn hos sig ofta sedan vi separerade. Vad hans nya tant tyckte om den saken var helt oväsentligt för honom, det är hans bonusbarn även om vi inte hade något förhållande då. 
    Mitt barn har ingen pappa i sitt liv förutom "exet", kanske är det så för den killen du träffar också?

Svar på tråden Är jag okänslig?