Vad är det värsta med att vara styvförälder?
Vad är det värsta med att han/hon hade barn sen tidigare? Och vad önskar du att du hade vetat innan du gav dig in på det? Vad har du lärt dig?
Vad är det värsta med att han/hon hade barn sen tidigare? Och vad önskar du att du hade vetat innan du gav dig in på det? Vad har du lärt dig?
Det värsta är utanförskapet om man inte har egna barn än.
Det bästa är att man kan plocka russinen ur kakan gällande familjeliv :)
Att jag inte bestämmer lika mycket som föräldern, även om vi diskuterar allt. Ibland gör han korkade val, men det får han också höra när det sker.
Eftersom sambon jobbar kväll den veckan han inte har barnet så har vi aldrig någonsin en helt vanlig vardagskväll ihop. Plus ett pain in the ass ex. Plus helt olika syn på uppfostran. Det är sååå tröttsamt .
Det jag önska att jag vetat innan vi blev sambo är att jag tydligen fast jag sagt ifrån antogs skulle ta ett ansvar jag inte ville ha.
Det jag lärt mig...aldrig mer en man med bagage .
Att biomamman är en hemsk människa och att jag inte kan rädda bonusen.
Att biomamman är en hemsk människa och att jag inte kan rädda bonusen.
Det värsta med att vara styvförälder är att det inte är mina två flickor. Det är nu 28 år sedan de två och deras mamma kom in i mitt liv och det har aldrig varit några problem. På köpet har jag också fått deras pappa som en mycket god vän.
Föräldrar ser gärna fel och brister hos andra föräldrar och deras barns beteende, men är blinda för sina egna. Som ickeförälder och inte förblindad av sina känslor för barnet är det ofta mycket lättare att inte låta sig övertalad eller manipuleras. Men då tycker föräldern istället att man är kallsinnig eller elak. Det är mitt största problem.
Att inte få vara juridisk vårdnadshavare.
Att om vi skaffar barn är det bara första gången för mig.
Att ta samma ansvar som bioföräldrarna men får inte alltid vara med på det roliga.
Att höra du är inte min mamma så du bestämmer inte över mig.
Att alltid bli syndad ut i fingerspetsarna av andra speciellt mammor.
Att inte få vara juridisk vårdnadshavare.