• Tillys

Gravid, hur funkade sexlivet för er?

Jag tycker mycket om sex och sex är en stor del av mitt och sambons förhållande. Nu är jag gravid i v 30, magen börjar ta emot, det känns lite skumt när han är inne i mig. Inga av mina kompisar verkar vilja prata om ämnet så nu frågar jag här: Hur länge hade ni sex i graviditeten och hur funkade det? Har ni några tips för att få det att fungera?

Min sambo kräver absolut inte att vi har sex, det är mer jag som blir frustrerad för att jag är kåt och när vi sen försöker ha sex så blir det inte så bra "som vanligt".

• Svar på tråden Gravid, hur funkade sexlivet för er?
  • Anonym (fd preggo)

Ofta och mycket! Vi hade sex tills dagen innan lillan kom på bf+8

När det inte funkade framifrån el bakifrån så blev det sked eller så låg jag på ryggen och han kom in från sidan ändå så det fanns goda möjligheter för stimulans med fingrarna.

Graviditet har inte hindrat på något sätt alls.

Sen blev jag skrapad efter förlossningen pga rester så jag slutade blöda helt på 2v och sen kunde vi ha sex utan problem igen.

• Auri79

Jag är nu i slutet av vecka 9 på min första graviditet och äntligen efter dessa veckor kan jag få en riktig orgasm!

Helmysko grej, från och med några dagar efter befruktningen (dvs från det att något började ta plats i livmodern), betedde sig mitt underliv annorlunda. Jag blev kåt som vanligt om än trött och åksjuk så möjligen tog det lite längre tid att komma igång. Vägen till orgasm kändes dock som om något höll emot orgasmen. Det tog väldigt lång tid att komma och när jag väl kom kunde jag inte komma helt, frustrerande känsla, som om det var något där inne som snörpte ihop sig eller var i vägen. Det har varit en rent fysiologisk förändring, upplever jag det som.

Sedan några dagar kan jag få orgasm på riktigt igen! Vet inte vad skillnaden är men en sak jag noterat är att livmodertappen och området framför tappen gått från att vara stenhårt och svullet till mjukare tapp än jag någonsin känt.

• Auri79

En annan grej: vårt sex är väldigt baserat på bdsm och vi fick lite problem i början. Min sambo tyckte plötsligt att det kändes konstigt att göra mig illa. :) Det ställde till det lite, jag fick svårt att verkligen tända. Helt plötsligt fann vi oss hålla på med den typ av dåliga sex som vi båda för gott sagt adjö till i och med att vi träffade varandra!

Han är förbi det nu tack och lov. Däremot har jag mått lite illa och varit väldigt trött och då är jag kanske mer upplagd för mys och att bli omhändertagen. Han tycker visserligen att det är väldigt sexigt att jag har så jävla ont i bröstvårtorna, men för mig hör den sortens graviditetsont i kombination med illamående KNAPPAST till sådant som får mig att tända. :) Vi har gjort så här, att är det inte läge för att ha riktigt sex (bdsm) så skiter vi i det och myser bara. Vi tänder ju båda i princip bara på en viss sorts grejer och det känns värdelöst att ha sex om vi inte kan hamna där.

• Anonym (Haha)

Inte alls. Första graviditeten körde vi på som vanligt, nu under andra var det säkert 3 månader sen. Är i v 37 nu och har haft problem med foglossning, sammandragningar och blödningar sen vecka 23 så har varken vågat eller haft lust förens nu. Väntar nog någon vecka till om det nu skulle starta igång fl. Förvånad över att mannen inte yttrat ett enda klagomål över detta.

Svar på tråden Gravid, hur funkade sexlivet för er?