• Fjällsippa

Easyhug

Min bebis på två veckor visar tendenser till att vilja bli buren väldigt mycket. Så jag har knappt hunnit äta nu sen vi kom hem från bb... Jag fick låna en bärsjal av en kompis, men gillade inte alls det. Det blev aldeles för varmt med allt tyg och både jag och bebis var illröda och ilskna efter några test.

Jag funderar därför på en enklare typ av sjal. Hittade en sjal dom heter Easyhug på nätet. Den verkar lätt och smidig att få på, och tänker då också att om man kan få bebis att somna i sjalen så kanske man lätt kan flytta över till vagnen/sängen och slippa bära. Tanken är alltså inte att bära timtal, utan bara kortare stunder så jag kan fixa lite mat till mig själv och kanske hänga tvätt.

Är det någon som har testat Easyhug och har något att berätta om den? Positivt och negativt. Jag såg också en sjal som kallas Tricotti, erfarenheter av den tas också tacksamt emot!

• Svar på tråden Easyhug
  • Fjällsippa

Nu har jag även hittat två ytterligare enkla bärsjalar, Baby K'tan och Minimonkey. Någon som har testat dessa?

• Flickan och kråkan

Jag hade satsade på envergonomisk bärsele istället om jag vore du.

Vi har tre helgerna barn, då vi inte använt vagn. Jag trivs med vanlig sjal, men rekommenderar inte de färdigknutna. Trivs du inte med vanlig trikåsjal, så skulle jag satsa på en ergonomisk bärsele. Och någon av dem man slipper ha bylsigt spädbarnsinlägg i.

• Noran

Fördelen med Easyhug jämfört med ergonomisk sele är att den är smidigare att sätta på, billigare att köpa, tar mindre plats att ha med i skötväskan, skönare att bära med eftersom man kan sprida ut tyget mer på axlar och rygg.
    Nackdelen är att det är inga spännen man kan spänna ut och in, så det gäller att hitta en storlek man trivs med.
    Man behöver också ofta en till mamma och en till pappa eftersom det inte går att spänna ut och in den. Men det kan ändå bli billigare att köpa två än att köpa en sele.
    Man kan inte heller bära på ryggen med den.

Jag rekommenderar en easyhug för att bära på mage och en lång knytsjal när barnet är större för att bära på ryggen om man vill gå längre stunder.

Svar på tråden Easyhug